Bukefalos 28 år!

"Lånehund"?

F

Fannsan

Jag kan fortfarande inte bestämma mig för om det är lämpligt för mig att skaffa hund nu. :crazy: De kommande tre åren skulle det fungera fint då jag antagligen kommer att gå på naturbruksskola (är preliminärt intagen) och bo på internat med tillgång till både veterinär och djur- och hundkunniga människor, dessutom andra hundar. Jag är väldigt intresserad av hundsporter, spår, lydnad, utställning... ja allt som har med hundar att göra. Jag vill gå kurser och engagera mig mycket i hunden.
Men sen då? Efter tre år, hur ser mitt liv ut då? :confused:

Så fick jag tanken att jag kanske skulle kunna "låna" eller passa en hund under en längre period, några år. Kanske någon ska vara utomlands länge och inte kan ha hunden med sig men vill inte sälja?:idea:

Bara funderingar, vad säger ni?
 
Sv: "Lånehund"?

Min erfarenhet är att man anpassar livet efter hunden! Det finns INGEN som vet hur det kommer att se ut efter några år!
När jag skaffade min första vovve så jobbade jag i en mataffär, 75%, hade mina syskon som grannar och dom kunde ta henne några timmar varje dag:)
Sen bytte jag jobb, travstall, vilket innebar att vovva kunde vara med hela dagarna:banana:
Nu har jag heltid innomhus och har fått skaffa dagmatte å vovvarna (har två nu) och det funkar kalas det med!:bump:
Så, summa sumarum... Man kan aldrig veta hur livet ser ut efter några år, man anpassar sig:D
//C
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Lånehund"?

Ambra,gud vad härligt det var att läsa ditt inlägg.Jag har velat ha en egen hund i större delen utav mitt liv men har aldrig fått ha en hund hemma pga katt m.m.
Nu kanske jag ska flytta hemifrån i höst,om jag kommer in på något universitet åhh fan vad jag blev peppad utav vad du hade skrivit :p .
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 534
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 718
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Om några månader är det sommar och jag har ganska mycket jag vill göra. Till exempel tror jag att jag vill åka på hundläger. Men var...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: Takire
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
1 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp