M
marer
Vad skulle ni göra om ni beställt en vara och den inte kommer inom överrenskommet/utlovat leveransdatum?
I detta fall gäller det en sadel som betalats i förskott eftersom det är en förutsättning för beställning av denna återförsäljare. Utlovad leverans var ca 8-12 veckor, nu har det gått 1 år sedan beställningen. Detta är en handgjord sadel som tillverkas efter beställning, därav relativt lång leveranstid.
Har varit i kontakt med denna återförsäljare många gånger som ej kan meddela ett leveransdatum, men lovar att återkomma så fort hon vet ngt. Ännu har jag inte fått något riktigt svar.
Egentligen tvivlar jag inte på att min sadel kommer att levereras, det är en ganska stor återförsäljare och butik. Men jag är väldigt trött på att vänta på denna sadel och helst skulle jag nu vilja ha mina pengar tillbaka för att kunna köpa en annan sadel (och lite för att visa att man inte kan göra hur som helst mot sina kunder).
Vad kan jag kräva som konsument? Har jag rätt att få mina pengar tillbaka, jag har ju kvitto på att jag betalt sadeln?
I detta fall gäller det en sadel som betalats i förskott eftersom det är en förutsättning för beställning av denna återförsäljare. Utlovad leverans var ca 8-12 veckor, nu har det gått 1 år sedan beställningen. Detta är en handgjord sadel som tillverkas efter beställning, därav relativt lång leveranstid.
Har varit i kontakt med denna återförsäljare många gånger som ej kan meddela ett leveransdatum, men lovar att återkomma så fort hon vet ngt. Ännu har jag inte fått något riktigt svar.
Egentligen tvivlar jag inte på att min sadel kommer att levereras, det är en ganska stor återförsäljare och butik. Men jag är väldigt trött på att vänta på denna sadel och helst skulle jag nu vilja ha mina pengar tillbaka för att kunna köpa en annan sadel (och lite för att visa att man inte kan göra hur som helst mot sina kunder).
Vad kan jag kräva som konsument? Har jag rätt att få mina pengar tillbaka, jag har ju kvitto på att jag betalt sadeln?