Långärmad klädsel i terrängmomentet

the_connemara

Trådstartare
Varför är det inte krav på det? Banhoppningen kräver ju långärmad.

Brukar ni träna med långärmad? Eller kort ärm/linne?

Sv: Långärmad klädsel i terrängmomentet

Rider oftast i långärmat både på tävling och träning. Ibland trekvartsärm och kortärmat om det är väldigt varmt, och stekande sol.

Jag rider med kortärmat om det är varmt/soligt och annars med lång ärm. Grymt skönt med lite svalkande fartvind på armarna när man flyger fram i full fart=)

Nästan 100% långärmat vid terrängträning/tävling. Har en jätteskön luftig tröja från billighetsbolaget H**ks som funkar super!

Har ngn enstaka gång startat i kortärmat men inte känts så där speciellt bra med tanke på skrapskador om man råkar drulla av....:eek:

kl..

Måste man ha vit krage under terrängmomentet?

Känns väldigt varmt ibland då jag först har ett vanligt linne, sedan skjorta och sen färgad tröja :p

(kändes onödigt att starta ny tråd för min fråga)

Malin gör precis som Novali lång ärmat:laugh:

Jag predikar långärmat !!!

Sen får ponnyungarna kortärmade toppar som landslagsdräkt till terrängen :confused:

Så nåt hopp om stöd i TR IV känns rätt avlägset :grin:

Sen får ponnyungarna kortärmade toppar som landslagsdräkt till terrängen :confused:

Håller med! Jättemärkligt att dom får det :confused:

Jag kör på långärmat som jag drar upp till armbågarna, känns inte OK att rida i kortärmat.

Jag har alltid långärmat alt trekvartsärmad tröja. Känns inte bekvämt med kortärmat. Det finns många bra tröjor i funktionsmaterial!

Fast flera ÖD säger sej stödja långärmat. :angel: Någon trodde tom att det redan stod och jagade ryttare på en tävling där vi var.

Så lägg det som förslag till den nu utlagda inbjudan för oss. :idea:

Fast flera ÖD säger sej stödja långärmat. :angel: Någon trodde tom att det redan stod och jagade ryttare på en tävling där vi var.

Så lägg det som förslag till den nu utlagda inbjudan för oss. :idea:

Jo Emma har blivit "jagad":angel::angel:
tror de har andra regler i Danmark - vi förstod ju inte språket så bra:grin: så vi bytte helt enkelt.
Nu kör hon med långärmat överallt, lika bra

Jag kör med långärmat jämt, eventuellt att jag drar upp ärmarna till armbågarna. Skulle nog inte känna mig helt bekväm i att rida med kortärmat med tanke på om man ramlar av och kan skrapa upp sig riktigt illa om man har otur.

ja kör också långärmad men drar alltid upp ärmarna på tröjan, då ser ja även klockan ordentligt. tycker de blir så knöligt att ha den utan på tröjan. har gjort de sen en kompis ramlade av på Irland när vi va där och skrapade upp hela ryggen och armar å allt för hon hade en dålig tröja på sig, de blev så illa att hon fick sova en natt på sjukhus för de skulle rengöra såren hela tiden. ja ramla också av några gånger där men klarade mig fin fint eftersom ja hade långärmad.

jag använder nästan alltid en tunn långärmad tröja som jag drar upp ärmarna på :)

Jag tycker att det är bra att det finns saker där man får välja själv, efter eget omdöme.
Min egen erfarenhet är att mindre skrubbsår & mindre infektioner i dom om man har långärmat. Det är inte skönt att skrubba ur grus i såren.:eek:
På dom ft jag sett i Australien hade alla långärmat (OK, 28 grader är inte jättevarmt ):angel:

Jag tycker att det är bra att det finns saker där man får välja själv, efter eget omdöme.
Min egen erfarenhet är att mindre skrubbsår & mindre infektioner i dom om man har långärmat. Det är inte skönt att skrubba ur grus i såren.:eek:
På dom ft jag sett i Australien hade alla långärmat (OK, 28 grader är inte jättevarmt ):angel:

Jag tycker forf det borde vara kvar på långärmat. Skrubba grus ur skrapsår gör ont visst, men får man benbott så är det ett rent h*vete att fixa vill jag lova....

Själv rider ja alltid med långärmat, käns ju lite dumt att skrapa upp och inte kunna ha kläder ordentligt på sig eller så bara för man inte stod ut i 1 timme eller kanske 30 min på tävling...

Jag tycker det känns dumt emot de stackarna som ska försöka lappa ihop en bruten arm full med grus :(

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 435
Senast: ameo
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 413
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 430
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan... 2
Svar
26
· Visningar
4 867
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka