Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tisdag och tillbaka på jobbet. Helgen utvidgades med en extra dag då pojken var sjuk. Han har fyllt år och vi har haft full fart i helgen med kalas, besök av farmor och farfar och massa roligt. Det tar hårt på en liten kille och även på hans mamma. Fast jag ska inte klaga, jag låg och sov hela fredagen efter jobbet, sen på lördagen hade jag en lugn stalldag och likadant på söndagen. Ändå känns det som att jag haft en hårs vecka på Ibiza.

Var hos doktorn igår igen för att fixa läkarintyg. Ja, jag har tappat tron på att de ska hitta nåt fel på mig även om jag denna gången kom därifrån med lite penicillin i alla fall. Hon avfärdade alla mina teorier och kronisk sömnsjuka och Sjöbergers eller vad den heter och det är kanske tur det. Tyvärr skrev hon fel på läkarintyget så jag får ringa dit idag igen och hoppas på att de kan ändra.

Men vilken härlig ridtur jag hade i stallet i lördags! Det regnade och blåste som bara den innan men när vi begav oss ut var det uppehåll. Och det blev en sådan där fantastisk höstrunda med luftiga galopper, klättrande i skogen och lite slingriga stigar som jag bara älskar! :love: Visst tyckte Zam att det var lite läskigt ibland men han skötte sig exemplariskt! Jag bara älskar den hästen! Och i söndags blev det friseringsdag, han har inte så lång päls men satan va tjock den är på sina ställen! Maskinen höll på att tugga fast på rumpan! Hann inte finjustera allt så det ska jag nog fixa idag innan massören kommer ut. Eller massör, jag vet knappt, det kanske är EQ? Hon använder sig först av en värmekamera och kollar igenom hela hästen, sen lite massage och stretching följt av bioligt. Och har man tid över kanske det blir lite body balance. Jag har haft henne ute två gånger innan och tycker det är bra med rundsmörjning av Zam även om inget känns konstigt. Tänk om man skulle tänka så om sig själv.. :angel:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 805
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 335
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 759
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har jobbat heltid i två veckor nu och började på den tredje veckan idag. I helgen var jag seg. I söndags hade jag väldigt svårt att...
Svar
11
· Visningar
1 689
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp