Långritter

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare baccardi_breezer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 247
B

baccardi_breezer

Någon som vet något om långritter? Hur man kan gå till väga om man ska rida ut själv på olika ridleder i sverige och hur/var man hittar ställen att övernatta på o s v... :confused:

Har länge funderat på att rida riktigt, riktigt långt en sommar.. :) :D

:banana:

Sv: Långritter

Det bästa borde väl vara att bestämma en ridrunda och kolla hur långt man rider varje dag och sedan boka sovplatser el se ut bra tältplatser...

Sök över internet på Ridled Sörmland. Vet inte om de har hemsida, men det finns i alla fall ett nätverk av superfina ridleder i Södermanland och då rider man från gård till gård. Där får hästarna en hage och man själv får tälta eller sova inomhus beroende på hur man lagt upp sin ritt. En del gårdar säljer även foder på plats så man slipper ta med sånt. Red en bit av den leden (ca 7 mil) för några år sedan och det var supernajs! Minns ej vad det kostade, men det var inte dyrt i alla fall.

mysigt, vill också spendera sommaren till häst genom skog och mark! :)

:banana: Hej va kul att vi är fler . I vårt stall är vi en grupp som gör långritter 1:a helgen i varje månad sen är det olika på hur många dygn vi är borta beroende på väder,årstider mm.det finns o det görs mängder av ridleder i vårt land just nu . vi finns i hälsingland ,dellensjöarna.kristin nylander (jag) som driver stallet ,nirsgård, arbetar för en led som löper mellan älvkarleby(gävle) till (kårböle)-tronheim. så maila så kan jag hjälpa dig med tips på leder,höbönder,boende, guide o sällskap!! planera o ha kul i väntan på sommaren.;)

Titta på kartor, på bra ridvägar, och kolla upp om ni kan bo hos några längs vägen, om ni känner några. Annars kan ni kolla ifall ni kan tälta, men då måste ni höra er för om hagar, om ni inte vill binda upp dom över natten!

Hinner inte skriva en massa nu men ett lite tps när man väl är ute på sin långritt att tänkapå är att hoppa av hästen iblan och leda den. Detta är bra för både häst och ryttare.!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 603
Senast: Roheryn
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
850
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 798
Senast: Roheryn
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 567
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?