Långtidsparkering avresa Stockholms C

Bukefalos 30 år!

Om du kommer E4:an söderifrån, så är vägen in till Gnesta rätt trälig, en mindre väg .

Vagnhärad ligger precis vid E4:an och många pendlar därifrån och till Stockholm, där finns säkert både parkering och bra sätt att ta sig vidare till Stockholm C.

Om du kommer E4:an söderifrån, så är vägen in till Gnesta rätt trälig, en mindre väg .

Vagnhärad ligger precis vid E4:an och många pendlar därifrån och till Stockholm, där finns säkert både parkering och bra sätt att ta sig vidare till Stockholm C.
Vet du vilken parkering man får stå flera dygn i Vagnhärad?
Tänkte också föreslå Vagnhärad men blev osäker på om det fanns flerdygnsparkering nära stationen där.

Edit: Hittade en artikel att de tog bort långtid på pendlarparkeringen från slutet av 2024. Men Eva kan man stå på en yta längst bort, om plats finns.
https://www.sn.se/nyheter/vagnharad...ygnsparkering-vid-stationen-jattebra/ly44x29l

Ja det är sant, men så lång tid tar det inte :). Har inte riktigt koll på andra orter söderut men vagnhärad är ju klart närmare e4 om det finns parkering. En passus ts som du redan fått, mälartågen går inte jätteofta från varken Gnesta eller vagnhärad på helgerna. Så ha marginal :). Om pendeltågen går är ju Gnesta en fördel, från Vagnhärad tror jag man måste ta buss till Södertälje? (Egentligen märkligt då det är typ samma avstånd/tid och bör vara många som pendlar, men det är en annan diskussion 🙄)

Ja det är sant, men så lång tid tar det inte :). Har inte riktigt koll på andra orter söderut men vagnhärad är ju klart närmare e4 om det finns parkering. En passus ts som du redan fått, mälartågen går inte jätteofta från varken Gnesta eller vagnhärad på helgerna. Så ha marginal :). Om pendeltågen går är ju Gnesta en fördel, från Vagnhärad tror jag man måste ta buss till Södertälje? (Egentligen märkligt då det är typ samma avstånd/tid och bör vara många som pendlar, men det är en annan diskussion 🙄
Min syster bor i Gnesta och på sommaren går tågen dit en gång i veckan. Kan du fickparkera, se till att hamna så nära innerstan som du kan, eller kanske Enskede gård? Det kostar 120 kr om dygnet, det tycker jag är prisvärt. Info om olika zoner och priser:
https://parkering.stockholm/betala-parkering/taxeomraden-avgifter/
nej det stämmer inte, de går flera gånger om dagen :) även på sommaren./mvh gnestapendlare

Ja det är sant, men så lång tid tar det inte :). Har inte riktigt koll på andra orter söderut men vagnhärad är ju klart närmare e4 om det finns parkering. En passus ts som du redan fått, mälartågen går inte jätteofta från varken Gnesta eller vagnhärad på helgerna. Så ha marginal :). Om pendeltågen går är ju Gnesta en fördel, från Vagnhärad tror jag man måste ta buss till Södertälje? (Egentligen märkligt då det är typ samma avstånd/tid och bör vara många som pendlar, men det är en annan diskussion 🙄

nej det stämmer inte, de går flera gånger om dagen :) även på sommaren./mvh gnestapendlare
haha, ja jag skrev fel. En gång i timmen menar jag. Men ska man vänta på det när det går en tunnelbaka var 10 min och det inte är så mkt dyrare med tanke på vad tågbiljetten kostar. SL-biljetten kostar 43 kr.

Klockan 05:00 den 2/8 ska pendeltågen börja gå Södertälje-Rönninge igen och då är det sen inga ersättningsbussar på sträckan Södertälje-Stockholm.

Med reservation för hastigt uppkomna trafikstörningar eller försening på banarbete 😅.
Det senare är dock ovanligt och brukar i så fall oftast handla om några timmar.

haha, ja jag skrev fel. En gång i timmen menar jag. Men ska man vänta på det när det går en tunnelbaka var 10 min och det inte är så mkt dyrare med tanke på vad tågbiljetten kostar. SL-biljetten kostar 43 kr.
Pendeltågen är ju SL så samma biljettpris såvitt jag vet. Men ja trafiken till Gnesta (med SL) är gles. Och extra gles på söndagar.
Så jag hade inte valt att parkera i just Gnesta. .

Jag har parkerat i Fruängen ibland. Nära E4an om man kommer söderifrån, och smidigt med tunnelbanan in till stan. Sist jag var där fanns det en 7-dygnsparkeringsplats nära Fruängens centrum, men det var ett tag sen och jag vet tyvärr inte vilka parkeringsregler som gäller på gatorna runt Fruängen nu. Det kanske finns nån här som bor där i krokarna som vet?

Jag har parkerat i Fruängen ibland. Nära E4an om man kommer söderifrån, och smidigt med tunnelbanan in till stan. Sist jag var där fanns det en 7-dygnsparkeringsplats nära Fruängens centrum, men det var ett tag sen och jag vet tyvärr inte vilka parkeringsregler som gäller på gatorna runt Fruängen nu. Det kanske finns nån här som bor där i krokarna som vet?
Fruängen är med på kartan som jag länkade till, 5 kr i timmen vardagar 7-19. :)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka