långtidsparkering i Göteborg?

Mikan

Trådstartare
Min man ska börja jobba till sjöss och ska utgå från Göteborg. Som det ser ut nu blir det påstigning i Oslo och han får buss dit av arbetsgivaren. Var kan man parkera vettigt i Göteborg utan att det äter upp hela lönen?
Bilen kommer stå minst en vecka !

Min man ska börja jobba till sjöss och ska utgå från Göteborg. Som det ser ut nu blir det påstigning i Oslo och han får buss dit av arbetsgivaren. Var kan man parkera vettigt i Göteborg utan att det äter upp hela lönen?
Citypark har väl centralt. Från under tusenlappen i månaden, så det måste väl anses vara billigt. Kolla med dem. Han har ingen möjlighet att ta sig dit utan bil?
Så slipper ni oroa er för bilen och div skador som lätt och gärna inträffar på trånga parkeringsrutor.
Lycka till

Problemet är att vi inte har någon vettig tågförbindelse till Göteborg, Stockholm vore bättre. Är oftast byten vilket gör att resorna kan ta till upp till sex timmar. Med bilen tar det 2,5.
Idag får han vänta 2 timmar tills tåget går hemåt när han kommit i land, och är hemma först halv 10 istället för kl 6 som han hade varit om han kört.
Får ta en diskussion med arbetsgivaren om hur det ska lösas framöver :)

Problemet är att vi inte har någon vettig tågförbindelse till Göteborg, Stockholm vore bättre. Är oftast byten vilket gör att resorna kan ta till upp till sex timmar. Med bilen tar det 2,5.
Idag får han vänta 2 timmar tills tåget går hemåt när han kommit i land, och är hemma först halv 10 istället för kl 6 som han hade varit om han kört.
Får ta en diskussion med arbetsgivaren om hur det ska lösas framöver :)

Det kanske kan vara värt att ta hyrbil istället?

Testa att lägga ut en annons på blocket kan finnas nån som vill ha lite extrainkomst emellanåt.

I örgryte, vid gatorna kring sankt sigfrids plan, är det gratis att parkera, och ganska nära till centralen kollektivt. Tror även att det är gratis att stå någonstans i krokarna kring marklandsgatan.

Testa googla efter pendelparkering runt Gbg, det finns bl.a vid järnbrottsmotet (västra Gbg) med tät kollektivtrafik in mot stan :)
Om den ska stå en vecka kan det väl dock vara bra att inte ha en allt för inbrottslockande bil..

I örgryte, vid gatorna kring sankt sigfrids plan, är det gratis att parkera, och ganska nära till centralen kollektivt. Tror även att det är gratis att stå någonstans i krokarna kring marklandsgatan.
Kruxet där är ju att det bara är 24 timmar man får stå egentligen i ett streck så att säga på dessa gratisgator här. Det är hyfsat stor risk för böter ifall bilen står en vecka på samma plats. Så det är ju inte några gratis långtidsparkeringar, vilket jag är glad över då det isåfall skulle vara omöjligt att få en parkering här om man inte har en egen då.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 180
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 321
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
809
Senast: Guldaskig
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 094
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka