Låsa celler i Excel

M

MillyM

Hur låser man cellerna i excel? Jag vet att det är ganska lätt, har gjort det tidigare, men har nu helt glömt bort det! Nån som kan hjälpa mig med detta?

MillyM
 
Sv: Låsa celler i Excel

hoppas jag har uppfattat det rätt....
menar du att du vill tex. ta gånger en viss cell "hela vägen"

isf

$B$10*C4

då är första cellen låst i formeln
 
Sv: Låsa celler i Excel

Jag läser det som att du vill att man inte ska kunna ändra i den cellen? Om man typ gör ett formulär där man ska ange vissa uppgifter, men man ska bara kunna fylla i vissa fält för att inte förstöra formlerna i övriga kolumner?

Jag brukar då högerklicka på de celler jag vill ha öppna, ta formatera celler, skydd och där klicka ur "låst". När alla celler som jag vill ha öppna är gjorda går jag upp under verktyg-skydd-skydda hela bladet. Då är alla celler förutom de upplåsta skyddade.
 
Sv: Låsa celler i Excel

Ja, det var så jag menade. Tack för hjälpen, jag ska pröva detta sättet och se om jag kommer in i det igen.

MillyM
 

Liknande trådar

IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
342
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Ni som räknar foderstat i excel, jag har gjort det sen någon här ( för miljoner år sedan) länkade alla formlerna. Det jag saknar nu är...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Habina
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: gulan
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 981
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp