Lasandos???

Bonde456

Trådstartare
Mitt Cortez stoet var inte dräktig....och eftersom att York(har seminerat med Master) inte skickar efter 1 aug fick jag på stående fot bestämma om jag ville ha skick från Lasandos, istället och jag vet kanppt nåt om hans avkommor. Hans stam och hur han ser ut vet jag men det slutar liksom där :confused: Nån som har mer att berätta... De trodde i alla fall tydligen på Cortezstam till honom. Har ni föl/betäckt med honom....
Hellre dräktig med honom än inget alls i alla fall, måste ge det minst ett försök till så hon semineras i morgon!!
 
Sv: Lasandos???

De avkommor efter Lasandos ja träffat har varit fina, inte för att jag träffat på så många, men några, de har varit fina de flesta av just dessa smäckra, trevilgt psyke, lite humör, eller snarare lite åsikter, lite personliga sådär om du förstår vad jag menar, men har ändå haft en kämparinstinkt som man söker på tävlingshästar. Och en stamCortez-lasandos är ingen dålig stamblanding. 2 st jäkligt bra stammar. Skulle själv villja ha en häst med den blandingen. Men det är bara min åsikt. Lasandos ären fin hingst. Jag skulle itne vara rädd för den blandningen. På länken finns bilder på Lasandos och hans stam. klickar du på REPORTS o sen PEDIGREE ser du stammen. http://www.allbreedpedigree.com/ind...red=Standard&x2=n&username=&password=&x=0&y=0
 
Sv: Lasandos???

Jag har ett 4-årigt Lasandos-sto. Hon är en mycket trevlig och snygg häst som både rör sig bra (extra bra galopp) och hoppar fint.
Det är en alert och aktiv häst som har lite egna åsikter, men som inte är omöjlig på något vis, snarare har hon den där lilla extra glöden som behövs hos tävlingshästar men som kan bli tokigt om de hamnar hos fel typ av människor. Jag skulle tippa att hon kan bli mycket bra hos en duktig ryttare och passa även till någon som inte ställer några krav alls, men vara besvärlig hos en ryttare som vill lite mer än bara lufsa i skogen, men som inte har rätta pondusen.
Hanteringsmässigt är hon en ängel och älskar alla människor.
Jag har dock märkt att folk har en mindre positiv inställning till Lasandos-avkommor, tyvärr.
De avkommor jag har sett har varit vackra och mycket lätta i modellen. De både rör sig väl och hoppar fint.

Här är vårt sto.

Lucky2.JPG

Luckyhoppar2.JPG
 
Sv: Lasandos???

jättetrevlig ..
(själv tycker jag om hästarna som har det där som gör dem speciella, vilket många inte gillar...den lilla extra gnistan som kan vara svår att placera rätt :devil: )
 
Sv: Lasandos???

Lasandos avkommor börjar precis synas på banorna och jag gillar dem skarpt. De har ofta bra typ, långa ben och rör sig riktigt bra med tanke på hoppstammen. På 3-årstesterna har de fått bra poäng på typ och trav utöver att de såklart hoppar bra.

Sen är de oftast inga skogsmullehästar, men det är väl inte meningen heller kanske! :)

Lasandos - Cortez låter som en mycket trevlig kombination!!

/C
 
Sv: Lasandos???

Jag hade tänkt betäcka mitt sto med Lasandos. Men är dom helt omöjliga i skogen. Jag hade tänkt använda fölet både i skogen och på tävling men är avkommorna alldeles för heta i skogen då?

Mvh/ ylva
 
Sv: Lasandos???

Vårt Ramiro Z sto är dräktig med Lasandos och fölar här i Juli, betäcktes först 3 gånger med Corland, men det tog sig inte och bytte till Lasandos och det blev dräktigt!

Valde honom för att förbättra typen på stoet, få lite lätthet och lite humör är bara bra! :d

Sett många trevliga avkommor till honom, mest föl & unghästar.
 
Sv: Lasandos???

*KL*
Gammal tråd men visar ändå!
Min 4 åring E. Lasandos :
http://www.pixbox.se/pic_show_id9883483.html

Min 8 åring E. Lasandos :
http://www.pixbox.se/pic_show_id9916497.html

Har gått Falsterbo som 6 åring, startad tom 1.35 hoppning.

Båda två är helt underbara både i all hantering och i övrigt, båda är känsliga med lite nerv, vakna och uppmärksamma, men ändå gudomligt snälla.
behöver jag säga att jag gillar Lasandos?:angel: :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lasandos???

*KL*
Gammal tråd men visar ändå!
Min 4 åring E. Lasandos :
http://www.pixbox.se/pic_show_id9883483.html

Min 8 åring E. Lasandos :
http://www.pixbox.se/pic_show_id9916497.html

Har gått Falsterbo som 6 åring, startad tom 1.35 hoppning.

Båda två är helt underbara både i all hantering och i övrigt, båda är känsliga med lite nerv, vakna och uppmärksamma, men ändå gudomligt snälla.
behöver jag säga att jag gillar Lasandos?:angel: :love:



Hur är dina hästar i skogen då? :d Bockar de mycket och är okontrollerbara??? Eller är de bara lite fjantiga :d
 
Sv: Lasandos???

4-åringen såg r i k t i g t fin ut:d

Vad ligger mer bakom?
 
Sv: Lasandos???

Varför skulle de vara omöjliga i skogen?? Lasandos var en av de hingstar som var utvalda till avelsprojektet i fälttävlan för ett par år sedan. (Minns ej vad det kallades.)

Vad jag sett så har hans avkommor varit helt normala! Glöm inte att stoet samt fölungens uppfostran spelar större roll i hur fölet blir än hingsten!
 
Sv: Lasandos???

Jag har nyss fått en fölunge efter Lasandos. En långbent, ädel herre med galopp i uppförsbacke och en mycket bra halsansättning. Stoet är av den gamla modellen, lite åt det grövre hållet med låg halsansättning. Fölungen är mycket lätthanterad och social. Stoet kommer att gå tillbaka till Lasandos, så nöjd är jag.
 
Sv: Lasandos???

Jag har ridit på Lasandos mkt både dressyr, hoppning och ute. Han är pigg ute men inte den bockiga typen, nångång har han väl tagit stora runda halvbockiga galoppsprång men det gör väl många när de är ute och det är kul. Jag har haft turen att få rida många av hans avkommor oxå ock de har varit bra men dem är olika. Vissa är pigga, andra supercoola o.s.v. Men jag kan absolut inte se att han ger några spookiga bockkanoner:D. Tvärtom.

Jag tycker mycket om honom och hans avkommor. Både han och avkommorna är ädla, långbenta och har en otrolig ridbarhet. Har sett några Lasandos - Cortez oxå och de har slagit mkt väl ut så det kan absolut vara en kombination att satsa på.

Lycka till :bump:
 
Sv: Lasandos???

Hur är dina hästar i skogen då? :d Bockar de mycket och är okontrollerbara??? Eller är de bara lite fjantiga :d

Dom är ursnälla, 4 åringen har vart snäll enda från början (har ridit in honom själv) inga bockmonster någon utav dom.
 
Sv: Lasandos???

Okej :) Tack för all upplysning:idea: Det blir nog han :smirk:
 
Sv: Lasandos???

Bra val!! Vill bara bekräfta det som står ovan, min Lasandos häst är pigg och glad med lite humör..bockar sällan och då bara stora mjuka bockar. Han ska bli fälttävlanshäst hade jag tänkt och hittills har det gått bra, han tittar lite på nya saker men så fort han har förstått vad det handlar om så är det inga problem sen!! Han brukar charma de flesta som träffar honom..:)
th_DSC00174.jpg
 
Sv: Lasandos???

Vet någon något om hans förvärvning vad gäller längd? Kan vara kandidat till mitt sto nästa säsong, men böhöver hingst som kortar upp.
 
Sv: Lasandos???

Jag vet inte hur han förvärver ryggländen (som jag antar att du menar) men mitt sto efter Lasandos har normallång rygg, hennes mamma hade betydligt längre. Sen vet jag inte hur det är överlag..

Mitt sto efter Lasandos är iallafall jättefint men pga. skada så reds hon bara tillochmed hon var 4år. Har diplom med bl.a. 9 på typ och 8-10 i hoppning. Väldigt snygg välvd hals. Gått Flyinge och 4årschampionatet, hoppar kanon!! Hade som lite yngre humör i hanteringen men har alltid haft en riktigt bra inställning i ridningen! Nu när hon går som avelssto så är hon supercool även att hantera.

Mvh Maria
 
Sv: Lasandos???

Jag har en Lasandos avkomma, och han fungerar jättebra ute i skogen. Vi har superkul överallt, på hoppbanan som i skogen. Han har egna åsikter som dom säger, men är fruktansvärt trevlig i hantering och oftast i ridningen också.
 

Liknande trådar

Avel Ska för första gången betäcka genom semin och har lite funderingar!😃 Har koll på hingstkostnaden men kan inte riktigt bestämma mig för...
Svar
9
· Visningar
1 283
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 904
Senast: ginnies
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Cornelia
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, hur snabbt kan man orsaka inflammationer/hältor på häst efter försäljning? Hästen såldes och ska lite mer än en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 771
Senast: Kingsland89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp