Laserbehandling av eksem?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Adephi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 102
A

Adephi

Ska ev köpa islänning och den som vi tittat på har sommareksem som behandlas med laser. Någon som vet mer om det här med lasern, hur det fungerar osv. Har aldrig hört talas om det tidigare.

Sv: Laserbehandling av eksem?

Samma här, aldrig hört om men det ska bli intressant o höra vad andra har att säga! :)

Sv: Laserbehandling av eksem?

hej..har ingen erfarenhet av laser på eksem men där emot sår skador..lasern påskyndar läkningen +och fungerar som smärtlindring..man kan ställa in lasern på oliks styrkor tex: smärtlindring..stimulera imunförsvar...har använt laser på min häst...man stimulerar även dom röda blodkropparna och påskyndar kroppen att transportera bort slaggprodukter..använder även på hundar och hästar för att motverka träningsverk vid träning...laser är som sagt inte farligt att använda...använder den även på mig då jag fått blåmärken m.m och vid spänning i musklerna..hade en hund som gjorde illa trampdynan.använde lasern 1 gång och redan dagen efter började den att bilda ny trampdyna

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 290
Senast: Twihard
·
Kultur Jag blev plötsligt sugen på att besöka Jokkmokks marknad i år. Jag har ju hört talas om den men aldrig besökt den, men vad gör man där...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈