Cilla
Trådstartare
här kommer en liten historia om en man och hans teknik för att få in hästar i transporten.
varje gång hästen backar bak, så kastar någon småsten i gumen på pålla. låter kanske grymt, men det är effektivt!!!
1. hästen ser inte vart det obehagliga kommer från
2. förknippar inte det obehagliga med ledaren eller transporten.
hästen tänker mer såhär: hmmm, varför för jag obehagliga grejer i baken när jag backar? det vill jag ju inte ha, så jag slutar att backa.
ska väl kanske lägga till åxå att mannen som gjorde detta är en mycket reptekterad och duktigt hästkarl.
kanske ett litet tips för er som har problem med pållan!!!
men glöm inte att ni inte ska stänga om hästen föränn den står lugnt och stilla inne i transporten.
varje gång hästen backar bak, så kastar någon småsten i gumen på pålla. låter kanske grymt, men det är effektivt!!!
1. hästen ser inte vart det obehagliga kommer från
2. förknippar inte det obehagliga med ledaren eller transporten.
hästen tänker mer såhär: hmmm, varför för jag obehagliga grejer i baken när jag backar? det vill jag ju inte ha, så jag slutar att backa.
ska väl kanske lägga till åxå att mannen som gjorde detta är en mycket reptekterad och duktigt hästkarl.
kanske ett litet tips för er som har problem med pållan!!!
men glöm inte att ni inte ska stänga om hästen föränn den står lugnt och stilla inne i transporten.