Låt med säckpipor i Skottland

cikoria

Trådstartare
:) För tre år sedan var jag till Edinburgh och gick runt så spelade de en jättebra låt i butiker mm, har letat efter vad det skulle kunna vara för grupp och låt, det är inte AC/DC och inte Bravehart hoppas någon kan hjälpa mig

Sv: Låt med säckpipor i Skottland

Nu var det ett par år sen jag var där men då envisades de med att spela en rockversion av Auld Lang syne på alla turistiga ställen (som hördes överallt ut på gatorna också). Får nästan hoppas att det inte är samma låt fortfarande :D

:) Skulle kunna vara denna låt men hittar inte denna rockigare version :)
Jag har bara varit en dag i Edinburgh så jag har bara mysiga minnen därifrån

Min makes (som är skotte) svar till den hör frågan var: "really? Its like that time when I looked for that song with the guitar in it"

Du har nog fått så bra tips du kan få på den informationen du har :) Dropkick murphy's har ju massor + ett antal band till. Bara att börja lyssna :D om inte annat så hittar du nog en massa annat du tycker om. Fast det kanske kan specificera lite mer? Var det en julsång t.ex. Eller vad handlade texten om?

:) Det var nog Augusti när jag var till Skottland 2009 eller 2010 och det spelades en rockigare låt överallt i butiker mm med säckpipor , trodde jag skulle hitta den direkt när jag kom till Sverige men icke, ska leta bland grupperna du nämde :)

:) Har hittat en del bra låtar nu, men inte den som spelades överallt på turistiga ställen, skulle kunna vara en rockversion av en traditionell låt.
Dropkick Murphy är det inte, inte heller Red hot chilli pipers

Det är förmodligen inte den här eftersom den är rätt gammal. :) Och inte jätterockig...
Men JAG gillar den i alla fall! :D

LÄNK

:) Inte rätt ännu men jäklar va mycket bra musik det finns med säckpipor och rock, häftig han var på gatan som spelade med eld

:) Kul med så mycket bra musik, konsigt att ingen känner igen låten för den spelades på så många ställen i Edingburgh, och det var samma låt överallt , men kul att få så många förslag, trodde det var någon känd grupp som spelade den. funderade på att höra vilka som spelade när jag var där ångrar mig nu. Känner inte till att den spelats i Sverige, hörde Dropkick Murhy idag på radion.

Det är ingen låt med flogging Molly då?

Kommer du ihåg nån textrad ur låten?

*kl*

Vet inte om de har så mycket säckpipor men annars kan ju The Pogues vara ett förslag på grupp.

;) Kommer inte ihåg något ur texten, har hittat Floggy Molly förut bra grupp men inte hittat låten, och The Pouges med bagpips hittar jag inte men älskar deras version av Fairtales of New York.

Liknande trådar

Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 884
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·
Tjatter Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Letar efter en äldre techno-låt. Från 90- eller 00-talet. Det jag kommer ihåg är "back, back, forth...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: netia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka