Låta andra göra inlägg i blogg från wordpress

Fanzia

Trådstartare
Jag har fixat en blogg på wordpress och vad jag har förstått ska andra kunna göra inlägg som jag får godkänna innan de blir publika. Någon som vet HUR jag gör för att lösa detta? Alltså inte att enbart förvalda ska kunna göra inlägg utan vem som helst.

Sv: Låta andra göra inlägg i blogg från wordpress

vem som helst? mig veterligen behövs det konton.. iaf såvida jag vet.. däremot kan du ju lägga inloggningsuppgifter öppet och sedan lägga en klausul att poster från det kontot måste godkännas först.. det vore nog inte så dumt heller för att hålla spam-botar borta.

Ja jag satt och funderade över ifall man kan göra så... Men det kändes som man skulle kunna göra det enklare.

Någon som vet ifall det finns fler funktioner om man har wordpress.org istället för .com?

Det är väl att man får allt "gratis", kan skapa egna teman och sådant.

Jag vet inte hur wordpress.com funkar riktigt, men om du har en självhostad version (wordpress.org alltså) kan du ju ställa in så att alla nya konton automatiskt kan skriva inlägg, men att de måste admingranskas innan de postas.

Innebär det att alla som kan skriva på bloggen måste ha hela grejset installerat på sin dator också?

Vill ha något enkelt webbaserat som alla klarar av att använda.

Nej nej, ingen behöver ha något installerat alls, det funkar i stort precis som wordpress.com. Man loggar in och sköter allt via webbläsaren. :)

Låter bra.

Måste de fortfarande ha en blogg på wordpress.com? Eller någon form av login?

Måste ha någon form av login, det går att låta folk registrera sig själva på sidan, och sen att adminstratören godkänner vilka som för göra inlägg etc.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 126
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 251
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka