Låta köpet gå tillbaka vid fång?

E

Engla

Har nyligen köpt en häst som visade sig ha fång. Skall jag lämna tillbaka den?
 
Sv: Låta köpet gå tillbaka vid fång?

Är den vet.bes. ?
Vad står i kontraktet?
Hur länge har du haft den?
Vad har den ätit för foder?
Hur kraftigt fång?

Jag personligen skulle om hästen visat sig haft fång tidigare/ att fången var "påbörjad" innan köp, krävt ett återköp av säljaren..

Om hästen inte haft fång tidigare och om man bytt foder och ägt den när fånget bedöms ha börjat, kan det nog vara svårt att häva köpet, då säljaren kan hävda att det är köparens "fel" att hästen fått fång..

Rekomenderar dig att ringa köparen och i af tala om att hästen fått fång och att du är missnöjd med köpet.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
551
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 042
Senast: Lobelia
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 117
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp