Bukefalos 28 år!

Låter ni hundar slicka er i ansiktet?

Finns ju massvis av äckliga saker som är ok att skriva som äckliga.

Jag tycker det är superäckligt när folk börjar slicka sina hundar och de slickar tillbaka eller tvärtom.

Och jag ser ingen anledning till att gå runt och berätta för folk att de är äckliga för att de gör saker som faller utanför mina preferenser (om detta inte skadar mig och/eller omgivningen). Jag menar alltså att det är onödigt att uttrycka äckel oprovocerat oavsett om det nu handlar om hundpussar, kaviar på mackan, slicka på sina skosulor, att någon vill sova med mössa på eller tycker om att rulla sig i lera. (Återigen, så länge andras preferenser inte skadar mig eller omgivningen)
 
Men vad kan man förvänta sig på ett forum på nätet
Här finns ju allt och dom uttrycker sig mer rakt på sak framför datorn, än vad dom skulle gjort face to face
Nätet är inte alltid så trevligt, kanske människor inte mår så bra.
(Kanske har dom för lite sex :))

Men det är äckligt att få en blöt hundnos rakt i munnen :)

Det är klart att det finns personer som säger vad de tänker och tycker rakt ut, det gör det ju även utanför nätet. Men jag ser liksom inte att det skulle vara en anledning till att inte ifrågasätta varför det är så viktigt att ta upp sina äckelkänslor och berätta för andra hur äckliga saker är. :)
 
Hundarna här hemma får pussa/slicka på mig när vi hälsar eller myser dagligen. Undviker det om hunden löper eller på/efter promenad då de kan hitta äckliga saker att smaka på när de är lösa. En av hundarna har lite sämre andedräkt och får därför kortare pusstid, en annan är nöjd själv efter ett par försiktiga slick och den tredje vill gärna både pussas och tvätta hela ansiktet så ofta och länge som möjligt. Men hon är så söt och har bra andedräkt så hon får pussa på rätt mycket ;)

Andra hundar får bara slicka vid hälsning om det är hundar jag känner väl.
 
Mina egna hundar, givetvis! Hundar jag har en relation till, ja! Och givetvis hästen med!

10943113_10152971539326223_4026532675685498268_n.jpg
 
Jag menar alltså att det är onödigt att uttrycka äckel oprovocerat oavsett om det nu handlar om hundpussar, kaviar på mackan, slicka på sina skosulor, att någon vill sova med mössa på eller tycker om att rulla sig i lera. (Återigen, så länge andras preferenser inte skadar mig eller omgivningen)

Och varför är det helt OK att skriva att vissa saker är äckliga?

Självklart skiter jag i om en del slickar med sina hundar i hemmet där jag inte ser, men intill mig på busstationen- superäckligt.
 
Beror väl på vilken kontakt man vill ha med hunden.
Slickandet är en viktig social del för många hundar och ett avvisande är just ett avvisande i hundens ögon.
Så vid hälsning och vid bus eller då hunden ska få riktigt med beröm så har jag naturligtvis ansiktskontakt
Men tvättar mig gör jag i duschen.
 
Jajjamän.
Jag har en hundvän som verkligen vill vara nära och helst trycka hela sig i min famn. Jag måste ta av mig glasögonen annars slickar hon på dem också - och då ser jag ju ingenting längre :D
 
Mina är glada pussare! De får gärna pussa i ansiktet, men inte råtvätta. Den 'äldsta' hunden vill gärna tvätta mig, de brukar han få göra innan vi går o lägger oss men slutar direkt jag tycker att det är nog. Mysigt ju, när de visar att de bryr sig om oss tillbaka! :love:
 
Har inget emot det, men min ger nästan bara eehh... eskimåpussar?!? (heter det så) Asså att han bara lägger nosen emot, vet inte var han fått det ifrån men dem få gånger han verkligen slickar så får han göra det.. Men inte I munnen utan kinder eller panna
 
Självklart! Min egen hund, inte vilken hund som helst på gatan, dock. :D

Om folk vill äcklas av vad jag gör med mitt ansikte och min hund så får de väl göra det då, även om jag tycker det är ungefär lika rimligt som min mors äckel inför någon med piercingar eller tatueringar - vad har det med den som inte gör det att göra? :meh:
 
Jag tycker inte om att bli blöt så jag vill helst inte bli slickad alls av någon. Sonen har inte riktigt lärt sig vad som är en mysig puss, han öppnar hela munnen och liksom suger tag. Jag gillar det absolut inte, men härdar ut för jag älskar honom och fattar att han menar väl.

När jag själv pussas gör jag det med stängd mun, gillar inte hångel heller.
 
Absolut inte andras med den egna är okej.

Men jag skulle tycka det var äckligt att få en puss i ansiktet av en annan människa också, om den inte var min partner.
 
Nej, jag tycker inte om det. Hon försöker ofta men jag avleder. Jag vet vart hennes mun har varit, hon sätter gärna näsan i precis vad som helst. Helst inte på händerna heller, men skulle det komma en puss där av en superglad cocker som vill visa hur glad hon är att se mig så blir jag inte direkt arg, avleder bara och klappar istället. Jag får dessutom allergiska reaktioner på huden om hon slickar på mig.
 
Jag gör det inte, tycker det är äckligt, även när jag ser på filmklipp med hundar som slickar folk i ansiktet.

:yuck:
Jag låter dem slicka händer och ansikte om de vill och klappar. (Sedan rusar jag och tvättar mig för jag är överkänslig (allergisk) mot dem, försöker vara diskret om ägaren inte vet om det :D). Läbbigheter ligger nog ändå inte kvar på tungan så länge.
 
Som lek brukar jag sticka ut tungan mot henne och se om hon hinner slicka på den innan jag drar in den. Ibland lyckas hon och då blir det en rejäl tungkyss. En annan goslek vi har är att jag gapar och hon stoppar in nosen i min mun och får en jättepuss av mig. När jag läser om folks reaktioner här börjar jag nästan misstänka att vi kan anses vara lite äckliga... :o:D
 
Men vad är problemet? Titta åt ett annat håll!
Finns en massa saker man tycker illa om, men ingen tvingar ju mig att göra saker som inte jag gillar. Var och en till sitt :)

Ja, sitter man intill, lovar- vänder bort blicken- och det är tungslafsande åt båda håll så hörs det och även det är äckligt.

Precis som jag tycker det är äckligt om jag är ute o går och en man råkar rikta in att jag kommer drar ner brallorna och urinerar nära mig, alltså med strålen och det ställe strålen kommer från mot mig- även om jag inte glor- superäckligt. Jo vi hade en sån här som en del råkade ut för.

Varför får man inte skriva att man tycker det är äckligt? Vet flera vegetarianer som tycker det är äckligt när folk äter kött, har skrivits i trådar här på buke bl a, och ja och? får de inte skriva det ??
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: ryujaneiro
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
20 21 22
Svar
422
· Visningar
16 411
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: Rugge
·
Hästhantering Har en häst som jag tidigare skrivit lm här på Buke. Hon har mycket i sitt bagage och jag har jobbat mycket för att vår relation ska bli...
2
Svar
22
· Visningar
2 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp