LB träning i dressyr

SandraNi

Trådstartare
Har någon bra tips på övningar att träna för Lätt B nivån i dressyr? :) till exempel övning för att förbättra balans och rakriktning. Tips att tänka på för att inte tappa fokus genom programmet osv?
 
Sv: LB träning i dressyr

Nr ett för mig i LB är att träna på programmet massor av gånger. Rid det som om det vore tävling. Det är så jag tror att du bäst lär dig att behålla fokus. Om du kan programmet nästan i sömnen så kan du istället tänka på din egen ridning.

Näst det gäller olika övningar så måste jag tipsa om Hippsons bok om takt och lösgjordhet. Den har många fina övningar som även kan varieras i det oändliga.

En egen favoritövning annars är att rida innanför fyrkantspåret med konor i varje hörn. Rid sedan tempväxlingar, skänkelviningar och övergångar på långsidorna och träna dig i att hinna med att rakrikta hästen på kortsidorna.

Lycka till!
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
4 062
Senast: MML
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 107
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
3 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp