Leasingtagare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare martha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 704

martha

Trådstartare
...kollade upp en häst jag var intresserad av för några år sedan, ser att Rättviks KOMMUN är leasingtagare på den hästen....hur kan en kommun leasa en häst...är det hela kommunen då som betalar och hur får man alla med i en sån deal?

Sv: Leasingtagare

Funderade lite... kan det inte vara så att det är travgymnasiet som leasar hästen och det är kommunen som äger gymnasiet? Eller nåt?

Det är Rättviks travgymnasium som leasar den. Gymnasiet ägs av kommunen därav leasingtagaren.

Gymnasiet heter Stiernhööksgymnasiet, eller nått sånt..

fast på vårat hästgymnasiun står det ju lillerud som ägare....inte karlstad kommun

Nää, jag var bara inne på att köpa honom för några år sen och nu kollade jag om han gjort nåt, och då såg jag att kommunen leasar honom, därav frågan ...för jag har aldrig sett att en hel kommun står för en häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: ameo
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera... 14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 103
Senast: alazzi
·
Hemmet Vi har ett fritidshus långt ute i skogen dit vi hade velat få fiber utdraget men det verkar stört omöjligt. Kan bukes klokskap... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 605
Senast: Inte_Ung
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
517
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka