N

nutte

Hur ligger det till med ledarskap mot häst egentligen? Om man har ett fungerande ledarskap från marken, kan det då ändå brista när man ska jobba från ryggen? Eller om det brister från ryggen är det då ändå något fel med ledarskapet från marken även om man tycker att det inte är de.....??:confused: Går det alltid hand i hand, mark o rygg..??
 
Sv: Ledarskap

De går inte alltid hand i hand, men nog har de en samverkan likväl som att det är lite skillnad i uppsutten / mark-kontakt med hästen.
 

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Tilly_85
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 456
Senast: tuaphua
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 460
Senast: Ramona
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp