Ledsen för strulet och avbrottet

Jag försökte installera lite extra funktionalitet i forumet, på något sätt skadades databasen.
Reparationen av databasen tar lång tid eftersom den är så pass stor.

Jag hoppas att allt nu skall fungera som tidigare.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Tack :)

Men som tur va så kunde vi ju passa på att njuta av det vackra vädret medans du satt och kämpade. ;)
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Vi klarade oss, men det var kämpigt. :eek: ;) ;)

Men nejdå, det var inga problem. Tack för ett bra forum. :bow:
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

var inte ens hemma, så jag har inte märkt något

Tack för att du verkligen ställer upp
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Tack för att du säger till, så man slipper skapa trådar själv. Dock tycker jag att det är segt, och sidorna tar tid att ladda. Det står klar, i hörnet. Men sidan är brun... Ibland får manuppdatera.
Vissa gånger blir det error.
Tar 10 minuter att skicka ett inlägg osv...

Dessa saker visste du säkert redan. ;)

Tack för att du fixar å donar, men varför i hela fridens namn är svara snabbt rutan, gul?
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Hur ofta tar det tio minuter att skicka ett inlägg?
Hur ofta står det klar och sidan är brun och du får uppdatera.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Hur ofta tar det tio minuter att skicka ett inlägg?

När det hänger sig för mig går jag till nån annan sajt, det tar sällan mer än 1-2 minuter innan det lönar sig att pröva att skicka igen på buke. Surfar man med flikar i IE 7 eller har olika fönster uppe i IE 6 är det inget problem att göra så.

Ibland får jag Database error eller Sidan kan inte visas. Vid tredje-fjärde försöket har dock proppen släppt och buke funkar igen.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

samma här - rätt ofta sidan kan inte visas - tar lång tid att skicka inlägg - lång tid att byta forum.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Ja fast jag menar alltså att det inte tar särskilt lång tid. Gunnar undrar hur ofta det tar tio minuter och det har jag aldrig varit ens i närheten av.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Hur ofta på en dag inträffar dessa mindre problem?

Jag upptäckte också precis att jag hade missat att slå på en funktion igen för att snabba upp sidorna, efter stoppet häromdagen. Forhoppningsvis bör allt kanske gå ännu lite fortare nu när jag fixat till detta.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Jag har inte varit med om det senaste dagarna, tror jag.

De gånger jag varit med om det har även andra skrivit härinne att det varit trögt. Hög belastning eller så har du rotat i databasen.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

tycker det blir bättre o bättre, nu är det inte alls stopp i maskineriet lika ofta.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Ok, frågan är då om övriga som brukar höra av sig i dessa trådar haft dessa stora problem den senaste dagen.

Om så är fallet måste vi tillsammans försöka komma fram till vad som skiljer deras uppkoppling/dator från de som har inga eller väldigt lindriga problem.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Ok, frågan är då om övriga som brukar höra av sig i dessa trådar haft dessa stora problem den senaste dagen.

Jag har inte varit online under dagen.
Bara nu under kvällen sedan 21 tiden. Har funkat "ok".
Segt att öppna sidor.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Just nu tycker jag att sidorna nästan flyger fram.
Om du har segt vore det bra med så mycket info som möjligt om webbläsare, dator, operativsystem, bredbandsleverantör, brandväggs och antivirus-leverantör.
Några ovanliga inställningar i forumet, få eller många prenumerationer m.m.

Och samma vore bra att få från alla som fortfarande har problem, eftersom något måste skilja då det går fort åtminstone för vissa.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Jag har hängt här större delen av dagen och kvällen. Det har gått snabbt och funkat helt problemfritt.

Har stark dator med så hårt skruvad säkerhet att jag knappt kan logga in:angel:, IE 7 och Telia adsl 2 MB.
 
Sv: Ledsen för strulet och avbrottet

Nu går det som tåget, o ändå sitter jag på trådlöst nu :) :bow: Har inte haft några problem de senaste dagarna förutom det stoppet som du skrev om här. Super!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 410
Senast: Gunnar
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 110
Senast: Lisen82
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp