Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår eller om det var i förrgår hade man larmat räddningstjänsten om en brand men det visade sig att det var Lennakatten som hade bolmat rätt rejältNär jag tjänstgjorde vid Roslagsbanan, gick det två Frieserhästar i en hage vid järnvägen. De brukade komma och möta tåget och sprang sedan bredvid.![]()
Annars brukar hästar inte bry sig om tågen, när de har vant sig.
Igår eller om det var i förrgår hade man larmat räddningstjänsten om en brand men det visade sig att det var Lennakatten som hade bolmat rätt rejält![]()
Fast numera har dom ett tåg med brandspruta som åker en bit efter ånglokenja i år lär det väl hända titt som tätt. När jag bodde nära så var det betydligt grönare och ändå så brann det.
Det är utom synhåll och går en bra bit efterHar de? Det såg jag inget av när jag åkte Lennakatten i onsdags.
jag vet ju inte HUR långt efter dom kör med brandloket men just den dagen kanske bedömningen var så att det inte behövdes av nån anledningMen eftersom vi hoppade av i Marielund där också ångloket vände så torde vi ha sett den komma och vända också, eller hur?