Sv: less på dessa överpriser på hästar...
Kan inte annat än att hålla med!
Vad kul att diskussionen i denna tråd fortsätter..)
Jag håller absolut med om att det är marknadsföringen som är avgörande och tycker verkligen att det är dags att fundera på hur vi mer konkret skall kunna jobba för att nå ut med marknadsföringen av de fantastiskt fina hästar som faktiskt föds i Sverige.
När man från ASVH:s sida inte på hemsidan uppmärksammar att tre svenska stofamiljer ligger bland de 11 bästa i världen så är det någonting som är riktigt fel...i ett annat förbund hade sådana saker gått ut med megafon...alla hade fått höra och se det.
Jag blir nästan mörkrädd ibland när jag emellanåt ser på avelssidan här på buke att stoägare redan när de ser stammen på hästar anmälda till bruksprovet - och då förstås hingstar med heta holländska/tyska stammar och företrädesvis treåringar - säger sig ha gjort sitt hingstval. Detta trots att det av trådarna framgår att man inte vare sig sett hingsten ifråga eller fått någon bedömning av densamma.
Jisses vad hästavel måste vara lätt för vissa??..är vi verkligen sä väldigt lättlurade här i Sverige att allt som är tyskt och holländskt automatiskt är fantastiskt och allt som är fött här hemma har överpriser och håller usel kvalitet.
Någonting måste vi kunna göra genom gemensamt agerande.... Vi HAR faktiskt massor med superfina hästar som håller internationell kvalitet men hur får vi fler att förstå det???
Kan inte annat än att hålla med!