Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Variera!

Så vet vovve aldrig vilken godis det är som kommer, skapar också förväntan :)
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

De hade faktiskt väldigt bra utbud av godis överhuvudtaget (kollade hemsidan). Men det är faktiskt lite läskigt att de inte alls skriver vad det innehåller?!

Visst är det. Nu har inte Ebun några problem med att äta så gott som vad som men det hade ändå känts bättre att veta. Ska kontakta dom och be om innehållsdeklaration! Kanske återkommer med den senare..
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Jag brukar stoppa hela köttbullar i fickan som jag delar med händerna eftersom. Samma med korv, men det är lite mer osmidigt.
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Jag har kört med köttbullar,blodpudding(torkad) men har hittat ett nytt godis för oss som funkar jättebra.Det går att dela eller rulla,heter Starsnack lamm o ris sockerfritt.Båda hundarna älskar det:)Värt att prova kanske?
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Ett tips om du ändå har Frolic hemma och vill använda slut på dem är att göra som du gör, tryck söder dem så de delas i fyra, sen tar du fram en sax och klipper de delarna i två. Då blir en Frolic 8 bitar och det blir lagom stora belöningsbitar.

Jag brukar alltid (oftast) klicka kvällsmaten.
Det blir stora bitar då han äter torrfoder, men jag behöver inte tänka på att minska maten för att han ska få en massa godbitar vid träning.
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Jag använder nästan alltid det godaste hon vet när jag använder klickern, dvs skinka, korv, köttbullar. Delat i små små bitar :)

Och som någon annan skrev, dela frolicen i 8 bitar eller ännu fler:laugh:
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Whiskas om hunden själv får välja. Inte kladdig, men lätta att ha med och lagom stora. Köper alltså vanligt torrfoder. Sen tycker hunden att de är mums.

Vid inlärning av nya saker använder jag påläggkalkon, då skivorna redan är tunna är det snabbt gjort att göra pyttebitar som man kan ge många av.

+1 på denna!
Whiskas som vardagsgodis och skinka när något speciellt ska tränas in!
Whiskas går ju att få tag på överallt och hundarna älskar det. Små bra bitar med mycket smak/doft!
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Jag brukar stoppa hela köttbullar i fickan som jag delar med händerna eftersom. Samma med korv, men det är lite mer osmidigt.

Exakt så gör jag med på vanliga promenader där det ska in lite vardagsträning. Blir lite olika storlekar, men han mumsar i sig.

Till lydnadsträningar, så brukar jag ha färdigdelade köttbullar/korv/blodpudding/skinkbitar/leksak.
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Eftar alla tips om kattmat kikade jag på min lilla ICA och hittade ICAS egna kattmat! en silverförpackning med helig birma på som på baksidan har ryggen till en. Den innehåller inte majs utan bara råg och ris och som kolhydrat och så fisk. Det är PYTTESMÅ bitar och helt perfekt för oss!! SÅ igår invigde vi det när han fick hämta smutstvätten åt mig och lägga i tvättkorgen! ( min får klåda av majs )
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Det jag brukar köra som belöningsgodis är skinka eller kött. Brukar köpa skivspill på affären och dela upp o belöna med, brukar funka kanon. Sist fick jag med en stor bit parmaskinka o det var populärt vill jag lova
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Variera!

Så vet vovve aldrig vilken godis det är som kommer, skapar också förväntan :)

Det är mkt sant! Jag ska inte sluta helt med Frolic (har även köpt på mig minifrolic nu, super!!!) Men jag ska iaf variera mig from nu, iaf från promenad till promenad.

Det är så lätt att man fastnar i rutiner som människa, medan för hunden är det ju såklart mer spännande om det händer massa olika, att man inte vet vad man ska förvänta sig. Överhuvudtaget är det viktigt i träning att inte fastna.
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Efter att ha läst alla era svar och även gjort lite efterforskningar lite annanstans så har jag fått massa med inspiration!

Tror även hunden blir glad för att få olika grejjer och inte alltid samma. Jag tror även att det blir bra för han gillar ju att få godis och träna men om man ska just klicka så blir det svårt att göra en längre stund utan att han blir mätt, nu slipper vi det!

Ös på med grymma ideer, lite av en ögonöppnare för mig att det fanns minifrolicar men ändå ska vi ha ett större utbud av gotte att välja mellan hemma :).
 
Sv: Letar efter små mumsbitar att ha som klickergodis

Här kör vi med kycklingfilé och morötter. Funkar kanonbra.

Äter hunden rå kycklingfile? Min brukar alltid bli helt till sig när jag tar fram för att laga mat men har inte vågat ge det rått alls. Hur är det med rå kycklingkött egentligen?

Han äter färskfoder så han är van vid annan rå kött.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 004
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Jag har tidigare i höstas postat en tråd som handlade om min mammas boxertik som drabbats av besvärlig hälta i frambenet. Nu är det...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 127
Senast: Kijona
·
Övr. Hund Hej! Har länge försökt hitta något hundgodis som jag kan använda vid träning som min hund faktiskt vill jobba för. Hon är väldigt kräsen...
2
Svar
21
· Visningar
6 778
Senast: squarepants
·
Övr. Hund Min valp har nu hunnit bli 15 veckor och har ända tills för ca 3-4 dagar sedan alltid kunnat vara lös. Jag har inte behövt vara orolig...
Svar
17
· Visningar
5 048
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp