Leva med tratt

Jag har funderat på en ”badring” men jag är lite orolig att hon ska lyckas få dit tassen ändå eller att hon ska gnugga sig mot något som river upp såret vid ögat. Men dom ser mycket bekvämare ut.

Skönt att höra att den ser lagom ut, jag upplever den som djup men på din beskrivning verkar det som att den ska passa.



Vad bra att höra att det brukar fungera.



Jag har en ganska hög säng och det kommer nog bli svårt för henne att hoppa upp med tratten men det var en bra idé att lägga dit något att kliva på. Det är ju lite mer komplicerat med en stor hund och högre höjd men det borde inte vara omöjligt att snickra ihop något. För pappa alltså 😁
Du kan ta av tratten när hon ska äta, och eventuellt även på promenad om hon inte vill vara där och klia eller skrapa huvudet mot saker ute.
Uppblåsbar krage fungerar inte för operationer i ansiktet. Det handlar nämligen också om att hon inte ska skrapa ansiktet emot möbler (en vanlig orsak till att stygn efter ögonoperation släpper) eller kunna klia sig med baktassen.
 
Angående uppblåsbar halsring (så kallad badring). Den fungerar INTE för det som din hund har!!! Hunden når lätt ansiktet med en baktass med ringen på. Halsringen är toppen om hunden har gjort t ex en bukoperation, för då når inte hunden såret, men om såret sitter i ansiktet, så är det inga problem för den att nå med en baktass.

Du kan ta av tratten när hon ska äta, och eventuellt även på promenad om hon inte vill vara där och klia eller skrapa huvudet mot saker ute.
Uppblåsbar krage fungerar inte för operationer i ansiktet. Det handlar nämligen också om att hon inte ska skrapa ansiktet emot möbler (en vanlig orsak till att stygn efter ögonoperation släpper) eller kunna klia sig med baktassen.

Jag misstänkte att det inte skulle funka med badring så då skippar jag det.

Och jag ska testa att låta henne vara utan tratt på promenaderna men hon kommer få ha sockar på den sidans tassar och jag får hålla ett ordentligt öga på henne.

Tack för era råd, uppskattar det verkligen ❤️
 
Jag tror absolut att jag gör det till en större sak än vad det är för Doris men hon är väldigt mjuk och när tratten tar emot backar hon istället för att pröva igen. Jag är inte orolig för möbler, att hon ska ta av tratten eller förstöra den utan att hon ska känna sig hjälplös och inte kunna äta och dricka som hon vill. Jag känner mig som en riktig curlingmatte som försöker sopa undan alla problem hon kan uppleva 🥲
Tycker många reagerar så i början men sen slutar de bry sig. Sen får man tratten i knävecket och håller på att trilla istället när de kommer farande.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
457
Senast: cili
·
Kropp & Själ Har precis samlat mod till att söka vård för min näsa. Jag GISSAR att jag har en sned nässkiljevägg, men jag vet inte. Hur som helst så...
Svar
7
· Visningar
2 308
Senast: Millicent
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 018
Senast: Sel
·
Hundhälsa I tisdags kväll fick min älskade Abbe somna in. Ute på landet där han alltid mådde som allra bäst. Fem år och fyra dagar. Den orättvist...
Svar
11
· Visningar
1 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp