Levantos ?2?

grazzie

Trådstartare
eeyy...är det värkligen nästan inga här som har unghästar som är efter den hära pappsen??
har de bra steg?
 
Oh herre jävlar jesus i havet!
crazy.png


Kan du inte ge dig?!?!

Du måste göra detta endast för att jävlas. I början tyckte jag lite synd om dig - nu är jag bara less!

/C
 
Senast ändrad av en moderator:
Min stora syster har en unghäst efter Levantos II. Han är 3 år, och brun till färgen. Hon har väll mest suttit på honom
och blivit longerad, men även ridit en del själv i skritt o
lite grann i trav, men hon tycker han är lite seg.. vill inte riktigt gå framåt.

Hon kommer väll fortsätta inridningen och vidareutbildningen av honom så småning om, blir väll till hösten igen. Han går på bete just nu.


Det är väll tänkt att han ska bli hoppehäst.
smile.png



Han har väll ganska bra steg, och är relativt rörlig. (Jag är väll lite fel person att bedöma detta.) Åtminstone när man ser honom i hagen, o när han rör sig fritt.


Är väll allmänt lite knasig i psyket. Inte dum eller så, men
väldigt nyfiken och lite tja.. knasig av sig helt enkelt.. men ju mer han får utforska och ju mer erfarenheter han får,
desto mognare blir han väll. Han är ju bara unghäst
fortfarande trots allt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har fött upp en Levantos häst som är såld nu, det var en jätte trevlig häst med jätte bra ridbarhet. En häst som man blev glad av att rida, lite tittig på hinder men han var bara 4 år då. En häst med mycket utstrålning och mycket bus. Klass ett både på gångarter och i hoppning.
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Ok, nu får jag väl fråga dig då. Hur är din egen? Det är ju den frågan du vill komma fram till. Berätta det nu så slipper vi alla de här trådarna sen!
devil.png


Kommer du att rida världscupen med den i år? Blir du uttagen i OS-truppen?
 
Senast ändrad av en moderator:
Jodå, hon är nästan kvalad..
angel.png
 
Senast ändrad av en moderator:
jo...klart kvalad..redan..haha..
nej jag vill faktiskt veta om alla andras Levantos Avkommor..för Levantos avkommorna är ju rätt svåra..mycket där inne i , de tänker mykket..
 
Men får du inte svar i en tråd så kan du putta upp den istället för lägga in 6 nya, dessutom verkar du inte få så många svar och eftersom du tydligen VET att de är "svåra" såvarför fråga då?
 
Känner 2 st, båda 5 år i år. Trots olika ägare och uppfödare är de väldigt lika, totalt okomplicerade och lugna, sävlinga och arbetsvilliga. Tror de är ca 166 höga (min gissning) och båda är gråskimlar. Båda åt hopphållet, den ene något ojämn i gångarterna (ofräsh enligt mig men OK enligt veterinär). Som sagt, de är totalt okomplicerade och superbra nybörjarhästar men tyvärr något för "Svensson" för mig som uppskattar mer självgående hästar med mer kämparglöd och vilja.
 
Känner en, jättefin, lugn som en filbunke. Fantastiskt steg, fin hoppteknik, okomplicerad.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 8.40 var jag på plats. Men tid får bara räknas från klockan 9.... Det kom ut en snubbe genom en dörr, nu blir det film i...
Svar
5
· Visningar
503
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
314
Senast: jemeni
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
6 166
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp