Vanligtvis ska man ta det lite lugnt med mat till dem efter kolik. Din veterinär sa ingenting om det?Nu fick hon matlust verkligen äter som en häst men inte druckit något än
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vanligtvis ska man ta det lite lugnt med mat till dem efter kolik. Din veterinär sa ingenting om det?Nu fick hon matlust verkligen äter som en häst men inte druckit något än
Nä bör jag inte ge den något?Vanligtvis ska man ta det lite lugnt med mat till dem efter kolik. Din veterinär sa ingenting om det?
Seriöst, hur länge har du varit hästägare?Nä bör jag inte ge den något?
Ge den bara lite hö då eller?Vanligtvis ska man ta det lite lugnt med mat till dem efter kolik. Din veterinär sa ingenting om det?
Inget hö alls under pågående kolik och en stund efter, sedan introducera liten mängd hö åt gången. Du vill se att allt är helt igång igen innan dom får mer. Är det stopp någonstans blir det fort allvarligt!Ge den bara lite hö då eller?
Lite hö och sedan öka upp lite för varje dag om den är symptomfri tills uppe i normal giva.Ge den bara lite hö då eller?
Metacam är magretande så det känns ju lite märkligt sådär spontant.Jag har aldrig fått metacam utskrivet vid kolik. De hästar jag haft som haft kolik har fått medicin intravenöst av veterinär tills de varit symptomfria (kramplösande och smärtstillande). Eller som i sista fallet, tills det beslutades om avlivning.
Någon annan som fått metacam utskrivet vid kolik?
Vet du ens vad den är behandlad för?Ger den bara lite hö nu då och vatten den har ju inte ätit sen igår typ veterinären sa inget om hömängd
Enligt veterinären hade blindtarmen med kolik att göra eller att det rör sig för dåligt i tarmen. Den hade alltså koliksymtom i och för sig rätt lindriga.Nu verkar ju iofs hästen inte ha kolik enligt behandlande veterinär? utan "något om blindtarmen"? Kanske är andra behandlingsrutiner då?
Kolik är ej, har den inte druckit något alls sen igår skulle jag vara mkt försiktig med hö tills hon har fått i sig mer vätska.Nu verkar ju iofs hästen inte ha kolik enligt behandlande veterinär? utan "något om blindtarmen"? Kanske är andra behandlingsrutiner då?
Metacam ges absolut i blodet, det finns i olika beredningar, och kan användas vid vissa koliktillstånd tillsammans med tex vetalgin.Nej nåt allvarligt fel här. Den har tydliga symtom på kolik, då ges inte mat o inte metacam heller. Dessutom ges det inte i blodet. Va det en utbildad veterinär du haft? Va du med?
Varför skriver du så elakt? bara för att man äger en häst betyder det inte att man varit med om alla olika sjukdomsfall tidigare. Ingen kan allt om exakt alla sjukdomar som finns hos häst.Seriöst, hur länge har du varit hästägare?
För visst har du en stor häst med och har haft häst sedan tidigare?