Bukefalos 28 år!

Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Jag tycker att det ser ut som om hon behöver skor.. borde väl inte vara så svårt, sätta henne iknät och "klippa naglarna"...:smirk:
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Oh, my, vilken liten en!
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Sjukt söööööööööööt :love: :love:
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Vet inte om jag kan hålla med om att hon är söt. Mår lite illa av att människor tjänar pengar på att visa upp den stackars krumma missbildade lilla ponnyn. Usch.
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

En stor eloge till ägarna som säger att de inte tänker avla på den lilla tjejen pga av hennes defekta gen:bow: :bow: :bow:

Tänk om fler uppfödare tänkte så.

Mycket söt liten:love: såg också videon...undrar bara vad hon har på hovarna?

:bow: Precis vad jag tänkte skriva!
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

En rar liten häst, men nog hade det varit trevligare om hon varit lite större och normal, även om hon inte varit världens minsta häst då längre. Det syns att hon är missbildad, hoppas bara att hon inte lider av det. Om nu ägarna inte avlar på henne så är det klokt. Avla bör man bara göra på friska individer.
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

hon är ju supersöt!! jag hade tyckt att det vore jätteballt med en hel gård full med ponnyer runt 50 cm!! man snubblar ju nästan på dem! haha.. men det är nog klokt att inte avla.
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Dom sa i en av filmerna att hon inte lider eller mår dåligt av sina missbildningar och att dom hoppas att hon fortsätter att må bra:)
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Gud så söt hon är!! :love: Vill ha!! :bump:
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

*knapplån*
Man ser på hemsidan att de har korrigerat benen.
Hon verkar mycket välskött.
Jag har själv en dvärg och de är litet speciella.
Största problemet är att blodomloppet kan vara felkopplat så att de inre organen inte fungerar som de skall.
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Supersöt:love:
Jag har också en dvärg. Kan hålla med om att man inte ska avla på dem, då avkomman i vissa fall kan bli så defekt att den inte överlever utan navelsträng.
 
Sv: Lilla Tummelisa är världens minsta häst

Jag reagerade oxå på att hovarna var väldigt långa och hon är ju väldigt outvecklad .. Dock inte konstigt om hon blivit oplanerat "genmanipulerad" hehe.. Hon ser ut som den väldigt gamla urtidens "häst" .. :bump: Dock en mkt söt sådan =)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 945
Senast: krek
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Takire
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 195
Senast: Trissa
·
  • Artikel
Hästnyheter Det finns många myter om att hästen skulle vara ett dåligt betesdjur. Så behöver det inte vara, bara man lär sig att göra på rätt sätt...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp