Lindor på tävling...

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Kelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 111
K

Kelly

Hár kollat runt här lite på nätet men inte hittat nånting om hur det är med lindor, får man ha det på tävling eller hur är det? Eller är det bara i dom högre klasserna man får ha lindor?

//Tina

Sv: Lindor på tävling...

I dressyr, bara på framridningen. Sen ska dom av.

får man lov att ha lindor/skydd på prisutdelningen?

/T

Lindor eller andra skydd är inte tillåtet i någon dressyrklass.

Man får ha skydd på framridningen, men de måste tas av innan man rider in på banan.

innan man börjar rida programmet måste man ta av dom. man får t.o.m. rida in på banan med, och sen sitta av å ta av dom innan man startar..............

Normalt startar man sitt program när man rider in på banan...

Antar att du menar vid tävling inomhus, i de fall man får rida runt på banan innan man får startsignal?

När man har ridit in på banan så får man ju inte sitta av. Inte ens efter avslutad ritt. Det måste ju vara utanför själva banan men i ridhuset isåfall.

malu

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 585
Senast: Mirtai
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 550
Senast: skiesabove
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 036
Senast: cili
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka