Lindor till Shettis?

Shettistoken

Trådstartare
Hej! Jag hade tänkt köpa lindor till en Shettis, jag var lite osäker när de gäller storlek och m.m

Klippa i fleece lindor?
De flesta säger att 2,5 m brukar passa shettisar. Men jag har dock bara hittat lindor som är 3 eller 4 meter. Går de bra att klippa till önskad längd utan att de går sönder?

Butiker?
Undrar även om de finns någon bra hästbutik som säljer lindor i rätt längd. Helst inte internet butik.

Tacksam för alla svar!
//Shettistoken

Hej! Jag hade tänkt köpa lindor till en Shettis, jag var lite osäker när de gäller storlek och m.m

Klippa i fleece lindor?
De flesta säger att 2,5 m brukar passa shettisar. Men jag har dock bara hittat lindor som är 3 eller 4 meter. Går de bra att klippa till önskad längd utan att de går sönder?

Butiker?
Undrar även om de finns någon bra hästbutik som säljer lindor i rätt längd. Helst inte internet butik.

Tacksam för alla svar!
//Shettistoken

Tänkt på att lindor i full längd också är bredare. Det kan bli för brett för en shettis tror jag.
Kolla efter ponnylindor. Sen kan du ev klippa till dem på längden.
Eskadron har ponny-lindor vet jag iaf.
Men även de lär bli för långa och kanske för breda. Jag hade ponny-lindor på min D-ponny.

I värsta fall får du sy egna elle klippa ner dem på bredden också.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 053
Senast: Juli0a
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
6 075
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 651
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Hönstråden II