Lindra sveda från pissmyrsbett?

T

Tofslan

Min lilla chihuahuapojke blev biten av säkert tre pissmyror ute nyss. Han har blivit det förut och det gör så ont för honom.

Nu är han jätteolycklig och jag undrar om det finns något jag kan göra för att lindra svedan?
 
Sv: Lindra sveda från pissmyrsbett?

Kissa på honom? :idea:

Förlåt, kunde inte låta bli :D

Jag har tyvärr inget tips att komma med heller.
 
Sv: Lindra sveda från pissmyrsbett?

Min nakenhundstik blir ofta biten av elaka rödmyror. Det brukar hjälpa bra att antingen bara skölja av området i vatten, eller att schamponera lite lätt.
 
Sv: Lindra sveda från pissmyrsbett?

Tack! Bra då gjorde jag rätt, jag kylde med svalt vatten.

Nu börjar han slappna av lite men är väldigt mammig...
 
Sv: Lindra sveda från pissmyrsbett?

Plocka en hästblomma med lång stjälk (tror dom heter så?)
Om blomman är mogen kan man trycka ut vit vätska ur stjälken, ta det på bettet och det svider inte så mycket längre :)
Funkar också vid brännässlor :idea:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ I höstas låg jag till sängs några veckor efter benbrott. Jag började redan då få ont mellan skinkorna, ovanför anus, upp mot ryggen till...
Svar
16
· Visningar
4 828
Senast: Lyan
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp