Lindrigare form av Kvarka?

Sv: Lindrigare form av Kvarka?

Okey, men det andra stallet har rätt att få veta.
Då kan ju dom ta ställning till om det duger med rengöring för dom.
Låta dom avgöra helt enkelt.

MiaS

I ditt fall så tycker jag att din vet har hela ansvaret, om man inte tror så måste man varjefall va på den säkra sidan.
Inget du ska belastas för.
 
Sv: Lindrigare form av Kvarka?

Njae - Vet. lämnade instruktioner. Snararare många i stallet som var klantiga.

Eftersom min häst visade så lite symptom så togs det inte på allvar utan snacket som gick var att det måste vara fel på provsvaret. Sen var folk sura för att de inte fick åka och tävla osv för det var ju i alla fall ingen fara.

Inte helt ovanligt att det blir såhär i stall med Kvarka/karantän.

Jag kan bara uppmana folk att vara betydligt mer försiktiga än de tror att de behöver vara för ingen vill ha det som vi fick det.

Om min häst hade hanterats annorlunda till en början (tagits på allvar) så hade kanske inte så många behövt bli smittade.

Totalt var vi i karantän i 4 månader.
 
Sv: Lindrigare form av Kvarka?

KL Kvarkabakterier kan vara svåra att få fram på ett prov, dvs även om svaret visar zooepidemicus kan det ända vara kvarka. Detta är en anledning till att allt som ser ut som kvarka skall behandlas som kvarka.
PL
 
Sv: Lindrigare form av Kvarka?

Jag kan förstå om det är lindrigare att ett litet stall drabbas än ett stort, det kan ta evigheter att bli av med smittan i ett stort, men vad för typ av hästar det är är väl ointressant, möjligen så kan antalet tänkta kontakter med andra hästar spela roll. Varför skulle en långritt med kompisarna värderas lägre än en tävling?

Värst drabbade blir de som lever på hästarna typ försäljningsstall elitryttare, ridskolor etc.
 
Sv: Lindrigare form av Kvarka?

de har fått information om att stallet inte är satt i karantän. På grund av tyktesspridning som dtällt till problem för ryttare känns det viktigt att vara tydlig med det.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Senast: bobbbo
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 343
Senast: Takire
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 452
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp