Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är bäst att använda när man vill göra det skönt för musklerna? Vad är skillnaden mellans arnikas liniment och arnika tinktur?
Vad ska man använda när, hur, var och varför?
jag använder arnika gel till min ponny,det är super!
kan ha det på ryggen,benen ja i stort sett överallt,typ....
tycker du ska skaffa det är som sagt bra!
Jag har arnika gel, och vet att den funkar. Vet oxå att jag får fram bättre effekt med flytande arnika liniment. Jag har dock aldrig provat tinkturen och undrar vad som är skillnaden - när man ska använda vad.
Arnika är inflammationshämmande och sårläkande. Tinktur innehåller alkohol och går därför snabbare in i skinnet. Kan ge en stickande känsla om det kommer in i sår. Använd efter hård ansträngning och påfrestning för att förebygga eller om skadan redan är skedd för att påskynda läkning.
Ja det kan man säga. Sen är det ju en smaksak vilken man vill använda. Ett linement med alkohol i gör ju jobbet lite själv eftersom det tränger in snabbare men ska man massera en stund så kanske man ska ta gel istället så man "glider" lite lättare.
Ja, när man masserar passar ju gelen oftast bättre, då det ligger kvar en stund.
Men det jag gillar med den flytande är att den ger bra effekt, på både häst och mig!
Hundavel & Ras Tillägg; (ja jag kan tjöta hur länge som helst om den här rasen) De är ofta stora, tunga, klumpiga, tar plats och tror själva att de är...