Sv: Linköpingsman dömd till fängelse för våld mot ponny
Sex månader? Lås in och svälj nyckeln och låt de andra i fängelset roa sig med honom, så ska han nog lära sig en läxa. Vi är så vansinnigt snabba till att avliva "galna" djur, men människor ska det tydligtvis sparas på...
Ja, jag menar om det inte är värre brott än att han får 6 månader så kan det väl inte vara såå hemskt om han blir utsatt för samma brott själv, eller?
Jag skulle inte vilja ha honom som granne till mig, mina djur o barn
Jag skulle nog vilja påstå att det inte rör sig om en fråga OM utan NÄR han ger sig på att våldta även människor o då säkert oskyldiga barn....
Mannen är ju dömd för våldsbrott tidigare!!!
Svenskt rättsystem är ett stort skämt!!
Låt oss leka med tanken att jag kommit ut i stallet o hittat honom "in action"..
Jag hade blivit skogstokig o jag vågar inte tänka på vad jag hade gjort

(Förhoppningsvis så hade jag för stunden prioriterat den skadade hästen...)
Hade jag då orsakat honom smärta/skada o sett till att hålla kvar honom tills polis anlände så kan jag ge mig på att jag hade blivit åtalad för både det ena o det andra för att jag försvarade mig/min häst/"egendom"
Vi hade även i våra trakter problem med folk som utsatte hästar för våldsbrott (knivskars i könsorganen mm..) Då lät en bekant till mig sina 2 stora hundar (rottweilers) sova i stallet för att vakta. Hon vaknade av att hundarna skällde o var riktigt upprörda. For ut i stallet o hitta en hund precis utanför stallet liggandes på en man med mkt trasiga byxer o den 2a hunden låg precis i dörröppningen med resten av hans byxer mellan framtassarn/i munnen. Gissa om dom hundarna fick värsta lyxmiddán den dan

Nu till problemet....
Stall/hundägaren blev själv anmäld för händlesen
För att hon försvarat sig o sina hästar mot en våldsam inkräktare!!! 
Hon skulle alltså låtit mannen kliva rakt in i hennes stall o tittat på medans han skadade eller hade ihjäl hennes hästar under tiden hon lugnt inväntade polisen som förhoppningsvis var på väg
Hallå!! Är det inte dags att ändra på lagstiftningen??
Det är ju värre att lura staten på pengar eller försvara sig än att nån våldtar och/eller misshandlar nån till döds