Bukefalos 28 år!

Lita på annans hund, lite lyxproblem...

Sv: Lita på annans hund, lite lyxproblem...

Jag är ju den enda som säger du ska ta med din hund och jag tycker fortfarande det :) Det är en hane och oftast funkar de med tikar (jo undantag finns) Men jag hade tagit bort alla ben och leksaker i början, onödigt att de ska börja tjafsa om det.
Däremot håller jag med som någon annan skrev, ta en liten promenad innan. Om inte alla, så du och blandisägaren iallafall. Gör inget stort av det, säg hej när ni ses, låt inte hundarna hälsa mer än hej snabbt, sen går ni iväg..
Kan räcka med några hundra meter så har de gjort klart om det kommer funka tillsammans eller inte.

Sen kan det bli tjafs för det är flera hanar och en tik, en del fixar inte sånt. Men det finns ju koppel också, börjar det bli för ivrigt, så sätt på koppel och lägg hundarna hos er.
 
Senast ändrad:
Sv: Lita på annans hund, lite lyxproblem...

Jag hade faktiskt inte vågat lita på den. Risken att en hund ska bli trängd är så mycket större inomhus än utomhus. Antingen hade jag lämnat min hund hemma eller så hade jag tagit med (efter överenskommelse med värden givetvis) så att man kan dela av. Eller så hade jag haft koppel på min hund och platsat den hos mig förutsatt att övriga hundägare gjorde likadant.
 
Sv: Lita på annans hund, lite lyxproblem...

Jag är ju den enda som säger du ska ta med din hund och jag tycker fortfarande det :) Det är en hane och oftast funkar de med tikar (jo undantag finns) Men jag hade tagit bort alla ben och leksaker i början, onödigt att de ska börja tjafsa om det.
Däremot håller jag med som någon annan skrev, ta en liten promenad innan. Om inte alla, så du och blandisägaren iallafall. Gör inget stort av det, säg hej när ni ses, låt inte hundarna hälsa mer än hej snabbt, sen går ni iväg..
Kan räcka med några hundra meter så har de gjort klart om det kommer funka tillsammans eller inte.

Sen kan det bli tjafs för det är flera hanar och en tik, en del fixar inte sånt. Men det finns ju koppel också, börjar det bli för ivrigt, så sätt på koppel och lägg hundarna hos er.

Jag håller faktiskt med hade också tagit med min men sett till att dom träffades på neutral mark först, och sedan tagit bort de resurser som kan skapa onödiga bråk.

/Camilla
 
Sv: Lita på annans hund, lite lyxproblem...

Hade jag velat ha medhunden hade jag sett till att alla träffades ute och gick en sväng ihop först. Att bara rakt av släppa in alla i samma lgh/hus känns dumt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 667
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 760
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 843
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 270
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp