Lite frågor om mitt bredband.

mag

Trådstartare
Vi har haft en del problem med vår uppkoppling de sista veckorna, har ringt support och fått hjälp. Men tycker ändå att problemet kvarstår, det är den sk internet lampan på modemet som slocknar ofta. Jag inbillar mig att det börjar krångla mest när vi surfar på den stationära datorn, när man inte rör den och bara surfar på de bärbara så funkar det. På Supporten fattar de inte varför ??
Undrar också om jag kan flytta första jacket till ett jack som sitter mer i mitten av huset, jag får dålig signal nu eftersom vi måste ha modemet i källaren, fick veta av support att det fanns nått som hette trådlös förstärkare man kunde använda, någon som vet vad han menade och var jag hittar det. Annars har jag ett "flytta första jacket" sats här hemma och funderar på att använda det. Någon som har lust att hjälpa mig Tack
 
Sv: Lite frågor om mitt bredband.

glocalnets support är bristfällig.. det är stor skillnad jämte telia (min erfarenhet).

Om du vill ha modemet i källaren men routern någon annan stans kan du med fördel låta modemet vara kvar i källaren och sedan sätta routern där det passar dig och således ha en längre sladd mellan modem och router (det påverkar inte prestandan).
 
Sv: Lite frågor om mitt bredband.

Ja jag vet inte, de kanske inte kan så mycket. fast mer än mig iallafall.
jag vill nog helst ha modemet upp med och därför vore det ju bäst om jag kunde flytta första jacket... Vi ska ta och prova..Är det alltså en router jag behöver annars för att få bättre signal däruppe om jag låter modemet vara kvar i källaren ?
Ska den då kopplas med någon sladd till modemet då? Jag är rätt dålig på detta så förklara gärna tydligt:crazy:
Är det möjligt att det kan vara så att det är den stationära datorn som stör på nått sätt, verkar alltid bli krångligare när man surfar på den, nån som varit med om nåt liknande. kanske ska prova att formatera den??
 
Sv: Lite frågor om mitt bredband.

har du ett modem med router i? isf så faller det jag sa rätt fatalt, förutom att den som följer med glocalnet är dålig som det är (deras egen supports uttalande i förra veckan).

Det finns ingen som helst anledning att ha upp modemet.

Du kan 'flytta' första jacket i form av att använda sockerbitsprincipen, men då får du lägga ur alla uttag om sitter i serie innan det du vill använda som första jack.

Det du kan göra är att skarva innan ditt första jack i källaren, dra upp tåtarna dit du vill ha första jacket och sedan dra en kabel ner tillbaka och koppla i det första jacket... fast det tycker jag är krångligare.. då är det enklare att ha modemet kvar i källaren o bara ta upp router.
 
Sv: Lite frågor om mitt bredband.

Ja modemet är med router, grejen är att jag får så dålig kontakt med min bärbara när jag sitter på övervåningen och skulle därför behöva modemet där. Men det finns första jcket sats att köpa på telia och undrar om inte det skull kunna funka.
 
Sv: Lite frågor om mitt bredband.

du kan inte köpa ett 'första jack sats'.. första jacket sitter där det sitter. Så antingen får du koppla ur och koppla förbi de jacken innan det du vill ha som första, eller koppla in det i det första.. du kan iofs koppla telefonjacket i första jacket och sedan dra en lång telekabel dit du vill ha modem/routerkombon.
 
Sv: Lite frågor om mitt bredband.

den gör det jag beskrev, men till ett pris som är orimligt.

sammanfattnignsvis så är det en lång skarvsladd till överpris.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig. Jag är skitless på min dator och mitt internet hemma. Jag har ett trådlöst nätverk i vardagsrummet. Det funkar bra. I alla...
Svar
16
· Visningar
1 415
Senast: Brandgul
·
IT & mobiler Nu ska vi se om den samlade kompetensen här på buke kan hjälpa mig.... Har 2 datorer som är kopplade till internet via en router från...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: swemale
·
L
IT & mobiler Har ett himla jobbigt problem med mitt internet. Det är så att den hackar, ofta inte kan öppna sidor eller bara är väldigt långsamt...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Zadie
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 697
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp