Bukefalos 28 år!

Lite kraftfoder?

Jo, de har svarat att det är per kg foder. Men när jag ville ha ytterligare en bekräftelse (pga av det som stod på den tyska hemsidan) fick jag inget svar. De uppger inte heller TS-halten i fodret.

Och eftersom de först sade att det var ME och sedan skickade formeln för hur jag skulle räkna om DE till ME är jag lite brydd. :confused:
 
Har varit på bio och "tänkt till" :idea:
Ang. olja ohc MJ. Är det nåt vatten i olja eg, om inte så är väl MJ-halten samma /liter olja som /kg TS.
Förstod någon det där? Man kan väl inte inte räkna TS-halt på olja. Eller?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 893
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag skulle behöva hitta ett kraftfoder med ruskigt hög energinivå i. Detta då stallplatsen jag stod på i Luleå tyvärr inte blev alls...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 991
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 293
Senast: Kalkon87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp