Lite rädda hönor

E

Ellinore

Jag har 2 hönor. Men det är ett problem. De är lite rädda för människor. Om man går nära de, så springer de undan. Är det nån som har något tips på vad jag kan göra?
 
Sv: Lite rädda hönor

min pojkvän hade en massa höns som var livrädda för människor, tills jag kom en dag med en massa torra bullar i famnen och satt mig ner och kasta lite smulor omkring mig.
Först var de lite skeptiska sen våga en modig ta en smula sen hade jag alla i famnen! :o
Nu tror de att de ska få bullar så fort de ser en männsika så prova detta!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Blyger
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 904
Lantbruksdjur En av mina fina blommehönor har blivit halt. Hon stöder inte på benet, bara aningens när hon går, annars är det i luften. Jag ser inga...
Svar
3
· Visningar
1 977
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp