Liten blir stor! *bilder*

Sv: Liten blir stor! *bilder*

Liten ca 6veckor

JKERI.jpg

något större 4 månader

IMG_3244.jpg

nu 7 månader

DSCN3174.jpg

Ja viosst är hon sööt:love:

och en lurvis har hon allt blivit. jag längtar tills valpullet försvinner och hoppas att det blir snart:D
Kammar henne varje dag, och efter en kvart max ser hon lika dan ut igen:angel:

Vet du när denna lilla ras är färdigvuxen? Du som har ett par stycken;)
Tycker hon är så liten nu, hon får gärna bli dubbelt så hög:angel:
Vid vilken ålder brukar de sluta växa?

Vad gör du med dina cockrar föresten, tränar/tävlar?

din vovve är verkligen jättelik mina kusiners före detta schäfer:)
Jättefin m.a.o:D

Svarta schäfrar är snygga! Men vita herdehundar är ännu läckrare:d :angel:

Du kanske vet om det stämmer att de är ngt enklare än vanliga schäfrar?

Mmm :D :love:
Hane: Idealet är 76 cm i mkh men de kan bli upp emot 80 cm i mkh, jag tror att Atlas kommer hamna runt 78 cm då han var 70 cm när han var 5 månader. Vikten ligger på 70-80 kg ungefär.
Tik: Idealet är 70 cm i mkh men annars 65-75 cm. Vikten ligger nog på runt 50-60 kg ungefär. :)

Cindre är inte så stor nu heller men, visst syns det lite skillnad? ;)

Han är iaf en whippetkille på 14 veckor!

På första bilden är han 6 veckor och på den andra är han 13 veckor.

65424e667d810102a8f031b43b5ca756.jpg

909bc821e9182b4ddb40152606b4690b.jpg

Mattes älskling! :love:

Jag ställer ut hundarna lite ibland. Tanken är att jag kanske ska ta någon kull i framtiden om allt går som det ska.
Dom är nog rätt färdigvuxna när dom är omkring året skulle jag tro.

nyponros skrev:
Svarta schäfrar är snygga! Men vita herdehundar är ännu läckrare:d :angel:

Du kanske vet om det stämmer att de är ngt enklare än vanliga schäfrar?

Varför skulle dom vara enklare o menar du vita eller svarta?

Jösses vad stor Jääkeri har blivit! Är han redan sju månader gammal? Ja tiden går minsann fort.

linafina skrev:
Jösses vad stor Jääkeri har blivit! Är han redan sju månader gammal? Ja tiden går minsann fort.

Japp 7månader den 9:e

han går framåt nu i trasa gått fortare än planerat där men när han biter som husse vill och gör inhoppen perfekt då är det bara ocg börja med lydnaden som planerat runt 9månader.

sen spårar vi går som på räls där också.

PIRU skrev:
Japp 7månader den 9:e

han går framåt nu i trasa gått fortare än planerat där men när han biter som husse vill och gör inhoppen perfekt då är det bara ocg börja med lydnaden som planerat runt 9månader.

sen spårar vi går som på räls där också.

Ja det låter som mycket bra planer. Skoj att gossen sköter sig och är duktig. Vad har du för planer för honom?

linafina skrev:
Ja det låter som mycket bra planer. Skoj att gossen sköter sig och är duktig. Vad har du för planer för honom?

först o främst tävlingshund sen utbilda han till väktarhund och ha han i tjänst sen när jag blir väktare

PIRU skrev:
först o främst tävlingshund sen utbilda han till väktarhund och ha han i tjänst sen när jag blir väktare

Låter bra. Tror inte du kommer bli missnöjd med honom. Han har det i blodet :D.

linafina skrev:
Låter bra. Tror inte du kommer bli missnöjd med honom. Han har det i blodet :D.

Komplett övretygad enda som kan stoppa han är om han blir juk eller skadad på nåt vis. för några som sett han säger att det är en av dom bättre schäfrar dom sett på länge, för han är lugn stressar väldigt lite, mycket fokuserad o har mycket i sig av både mod, kamplust o.s.v.

PIRU skrev:
Komplett övretygad enda som kan stoppa han är om han blir juk eller skadad på nåt vis. för några som sett han säger att det är en av dom bättre schäfrar dom sett på länge, för han är lugn stressar väldigt lite, mycket fokuserad o har mycket i sig av både mod, kamplust o.s.v.

Ja men det verkar lovande. Jag hoppas att han får hållas sig frisk och skadefri. Blir kul att höra sen hur det går. Ska du Mh-beskriva honom också?

Sorry trådskaparen...ska inte förstöra mer :crazy:

Jamen jag frågar ju dig! hade jag vetat hade jag ju inte frågat:smirk:

jag har fått höra att de vita var ngt lättare hundar.

Om det inte är ngn skillnad på vit herde och vanlig schäfer, varför har de gjort den vita till en egen ras?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 367
Senast: fixi
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 945
Senast: AnneB
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka