Liten "buckla" på ryggraden?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare javill
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 217
J

javill

Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Om jag drar med fingrarna längs med pållans ryggrad så är den inte helt slät utan mitt på så är det en lite buckla. Vad är det? Kan det vara en kota som är sned? Hon ömmar inte och visar inte hälta. Tänkte ta hit en kiropraktor men, vill gärna veta vad ni tror innan dess!

Re: Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Min häst har liknande, lite bakom sadeln. Runt om där är han stel och öm i ryggen och efter 4 gånger med massage under sommaren så är det inte borta. Massören visste inte men misstänkte att det kunde vara nåt med nån kota så jag ska ringa efter kiropraktor.

En häst jag var medryttare på förut hade en sådan knöl. Jag påpekade det för ägaren, men hon viftade bara bort det...

Senare uppdagades det att han hade kissing spines. Om det har något samband vet jag inte.

Min häst har en liten upphöjning mitt under sadeln och det lär vara en kota som hamnat snett. Kiropraktorn kommer om 2 veckor så vi får se vad hon säger, och gör.

den första ländkotan är mer utstickande och det är helt normalt. Första ryggkotan efter sista revbenet är ,den eventuellt, utstickande ländkotan(följ revbenet ända upp).

Aha, ska genast ut och känna igen! Det var nog i de regionerna den var men, ska kolla för att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 266
Senast: NilHe
·
Hundhälsa Jag behöver lite råd och input ang min valp. Han är en bullyblandning på 10 månader som haft en tuff start på livet. Nu är det som såhär...
Svar
19
· Visningar
1 712
Senast: fio
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Grazing
·
Relationer Häromdagen när jag åkte tåg upptäckte jag att en kvinna satt och grät, ganska högljutt. Jag funderade på om jag skulle säga nåt men... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 703
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka