Liten "buckla" på ryggraden?!

J

javill

Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Om jag drar med fingrarna längs med pållans ryggrad så är den inte helt slät utan mitt på så är det en lite buckla. Vad är det? Kan det vara en kota som är sned? Hon ömmar inte och visar inte hälta. Tänkte ta hit en kiropraktor men, vill gärna veta vad ni tror innan dess!
 
Re: Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Min häst har liknande, lite bakom sadeln. Runt om där är han stel och öm i ryggen och efter 4 gånger med massage under sommaren så är det inte borta. Massören visste inte men misstänkte att det kunde vara nåt med nån kota så jag ska ringa efter kiropraktor.
 
Re: Liten \"buckla\" på ryggraden?!

En häst jag var medryttare på förut hade en sådan knöl. Jag påpekade det för ägaren, men hon viftade bara bort det...

Senare uppdagades det att han hade kissing spines. Om det har något samband vet jag inte.
 
Re: Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Min häst har en liten upphöjning mitt under sadeln och det lär vara en kota som hamnat snett. Kiropraktorn kommer om 2 veckor så vi får se vad hon säger, och gör.
 
Re: Liten \"buckla\" på ryggraden?!

den första ländkotan är mer utstickande och det är helt normalt. Första ryggkotan efter sista revbenet är ,den eventuellt, utstickande ländkotan(följ revbenet ända upp).
 
Re: Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Aha, ska genast ut och känna igen! Det var nog i de regionerna den var men, ska kolla för att vara på den säkra sidan.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 164
Senast: Lutten
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 454
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 064
Senast: Jerseyite
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp