Bukefalos 28 år!

Liten häst ska bli stor

Sv: Liten häst ska bli stor

Vad jag blir glad över att läsa detta .Har haft ett sto av just den här rasen och det var den bästa häst jag haft.En trogen, orädd,samarbetsvillig ,stark med "vinnarskalle" sviker dig aldrig.:bow:
 
Sv: Liten häst ska bli stor

"Träna i flera månader för att få dem att gå över en målad bom." !!
Man kan undra hur hans träningsmetoder ser ut!
 
Sv: Liten häst ska bli stor

"Träna i flera månader för att få dem att gå över en målad bom." !!
Man kan undra hur hans träningsmetoder ser ut!

Men det vet du ju att fullblod måste tränas jääättelänge för att våga göra något så läskigt som att våga gå över en färgad bom :rofl::rofl::rofl:

Eller skulle man kanske låta bli att behandla fullblod som fullblod och behandla dom som... ja hästar kanske? :rofl:

/M
 
Sv: Liten häst ska bli stor

observera Det var Birger som talade :D då får man ta det med en nypa salt ;)
 
Sv: Liten häst ska bli stor

Du måste vara minst hundra år.

Om rasen dog ut 1925:angel:

:confused:Hoppsan jag glömde visst att det var på bukefalos.....
men jag förklarar gärna ,om den inhemska estniska hästen som en gång fick sina gener utblandade med hästar från öland och gotland . Estland hörde en gång till Sverige på stormaktstiden och då blev många bönder mer eller mindre tvångsförflyttade dit och tog sina djur med sig.
Det stoet jag hade kom till Sverige -90 ,jag tog kontakt med stuteriet där hon kom från och fick mkt info bl a att det då endast fanns ca 100 st kvar av den här rasen,därför blir jag glad när ett sådant här projekt har startat på öland så den får en ny chans att leva vidare.
 
Sv: Liten häst ska bli stor

Bry dig inte om Älgen, jaktsäsong och så vet du...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Om hästen försvinner från hagen får ägaren ett meddelande i telefonen eller på datorn. Scenariot kan bli verklighet med en ny...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Vuxna hästar som är anpassade till kallt klimat kan klara sig bra ned till -15 graders kyla. Vid kallare temperaturer än så...
Svar
16
· Visningar
4 185
Senast: kopparberg
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Två hästuppfödare i Skåne misstänks ha brännmärkt hästar. Metoden är plågsam och förbjuden i Sverige...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Sex hästar dog då de träffades av blixten vid ett våldsamt åskoväder i helgen i danska Gudum vid Lemvig...
Svar
19
· Visningar
2 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp