gadriel
Trådstartare
Jag vet att det finns många sånna här trådar men jag hoppas ändå att vi kan få lite tips och råd, tycker det är en hel djungel med alla raser.
Jag och min sambo är sugna på att köpa hund men vet inte riktigt vilken ras vi vill ha (givetvis kommer vi åka runt till uppfödare innan vi bestämmer oss helt) och behöver lite tips.
Hittills har vi fastnat för fransk bulldog och även tittat på staffordshire terrier och boston terrier men vi vill gärna titta på lite fler raser innan vi förhastar oss.
Vi har inte haft hund innan men jag kan nog säga att iaf jag har hyffsad hundvana, passat mycket hundar och alltid haft hundar omkring mig men dock inte ägt någon.
Lite "krav" vi har:
- liten
- robust
- korthårig
- inte för skällig (jag vet, beror väl mkt på uppfostran men ändå)
- pigg och glad med lite bus
- inget vall eller jakt
Väldigt tacksam för svar!
Jag och min sambo är sugna på att köpa hund men vet inte riktigt vilken ras vi vill ha (givetvis kommer vi åka runt till uppfödare innan vi bestämmer oss helt) och behöver lite tips.
Hittills har vi fastnat för fransk bulldog och även tittat på staffordshire terrier och boston terrier men vi vill gärna titta på lite fler raser innan vi förhastar oss.
Vi har inte haft hund innan men jag kan nog säga att iaf jag har hyffsad hundvana, passat mycket hundar och alltid haft hundar omkring mig men dock inte ägt någon.
Lite "krav" vi har:
- liten
- robust
- korthårig
- inte för skällig (jag vet, beror väl mkt på uppfostran men ändå)
- pigg och glad med lite bus
- inget vall eller jakt
Väldigt tacksam för svar!