Bukefalos 28 år!

liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

ako

Trådstartare
... Finns den? Vi har en superbra Emmaljunga som promenerr flitigt men skulle vilja ha en liten smidig vagn att ha i bilen. Dock uppskattar inte A att sitta frånvänd, vi har provar LS gamla Teutonia Timmy som jag annars gillar MASSOR men hon gillr den inte alls lika mycket. Har funderat på Buganoo men de verkar man ju vara tvungen tt ta i sä för att fälla i hop :(. Inte det optimala om det nu ska vara en smidig "bilvagn".

Alltså, KRAV: Liten o enkel att fälla ihop (annars har vi ju redna en jättebra vagn), möjlighet att ha barnet vänt most sig och om inte liggläge så i alla fall rejält vililäge.

Tack, Tack!
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Bugaboo Bee?

Annars är Bugaboo Cameleon (som jag antar att du syftade på) inte eg krångliga att fälla ihop. Visst man lyfter av "sittdelen" men det gör man väldigt enkelt och sedan fäller man ihop den otroligt enkelt.
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Quinny zapp tror jag att den heter, finns i två varianter en som har vändbar sits och en som bara är är framåt.
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Tack båda för svar, förlåt tusen knapptryckfel, skriver visst snabbare än min förmåga... Ska kolla in både Bee o Quinny, o kanske inte avskriva Cam. helt.
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Säger också buggan, eller som vi har; crecent diva:) Förutom att det finns vinterhjul till buggan (som gör att vagnen passar lika bra till grusvägar på landet som shoppingrundor i stan)tycker jag de verkar väldigt lika.
Mycket smidiga att fälla ihop, iof inte paraplysulkysmå, men behändiga ändå.:)
 
Senast ändrad:
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

*kl*
Ska finnas en vagn som heter chicco 4me som är vändbar:)
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Vad har ni för bil? Vi har en Saab 95 kombi och behöver inte ta isär Bugaboon alls. Det räcker att fälla ner handtaget.

(Nu har ju vi en gammal Bugaboo och dom andra kanske inte fungerar på samma sätt)
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Vi får in vår Bee i bakluckan utan att ens fälla ihop den. Mycket praktiskt. Sitsen är vändbar och går att ta bort om man måste knöla in vagnen i en överpackad bil. Det har ju hänt ;-)
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Bugaboo Bee skulle jag också säga, en stroller som man kan vända hur man vill, lätt att fälla ihop och tar mycket liten plats. Vi har en cam också, den är också enkel och att man tar isär den tar inte många extra sekunder, men been är absolut optimal som liten bilvagn/shoppingvagn. Och man kan fälla den i ryggen och den har en lång sufflett som man kan dra över om barnet ska sova. Har bara gott att säga om den vagnen - som vi hade som endavagn åt dottern från att hon var 7 månader. Hon är 4½ nu och kan fortfarande använda den vid behov. Hon går dock mest eller använder ståbräda. Vi köpte en cameleon för att ha från början till sonen. Han använder den fortfarande (2 år) och med vår Volvo V70 är den enkel att stoppa in i bilen :) Svammel, men hade jag redan en bra vagn och skulle köpa en för att komplettera: Bee :D
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Är alltså Bee ännu mindre och nättare än cameleon? Då är det ju den vi ska ha i så fall. Kollar Blocket lite, vill inte köpa ny då den ändå inte blir första vagn o dessutom är de ju ganska dyra. Brandgul, jag vet att du varit mycket nöjd med din sedan tidigare trådar. Låter lovande.
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Bee är mindre än Cameleon, smidigare. Men enbart shopping och planmarksvagn (enligt mig)
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Vi har gått längre promenader på asfalt också. Men den kommer så klart inte fram överallt. Vi har en P&T och Been och har aldrig haft behov av något mittemellan det. De två vagnarna sväljer alla behov för oss.

Fördelen med Been är att barnen sitter väldigt bra i den. Vår Emmaljunga åkte sonen bara omkring i som liten och axelbanden satt ju högt över huvudet på honom. Här kan man ställa in dem efter axlarnas höjd. Sen är det fullt liggläge också.

Dock är Been ingen stor vagn. Man bör nog vara under en meter för att sitta i den.

Ja efter den år är vi fortfarande jättenöjda.
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Amanda är av den lite mindre modellen, så jag tror hon kommer att hålla sig under metern så länge hon åker vagn, och den är ju tänkt som bilvagn. Funkar den att gå på grusväg e d med någon enstaka gång eller kör man totalfast då? Tänker mig ju att t ex kunna åka på semester med bara den lilla vagnen, och så selen förstås, vi bär ju mycket.
 
Senast ändrad:
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Grus, njä... Jag har någon gång dragit vagnen baklänges när det varit grusigt. Grejen är det att hjulen är okej, men de är fjädrande så de böjer sig bakåt när det blir motstånd. Däremot är bakhjulen icke fjädrande så rent teoretiskt kan man dra vagnen. Men en hel promenad orkar man inte dra så!
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Hmm, alltid finns det någon hake.. Fasen att de inte helt enkelt kan tillverka min faorit Teutonia Timmy med valfri färdriktning...
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Då är ju en Cameleon ändå något för er tror jag. Dom är inte svåra att fälla ihop (tydligen kan man fälla ihop med sittdel på enligt Diana) och dom fungerar bra även på grus (då kör man med stora hjulen först). Går man ofta på grus kan det vara idé att skaffa "vinterhjulen".

Vi kommer definitivt köpa en Bugaboo Cameleon nästa gång.
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Nästa gång ;)? Inte på G nu?

Cameleonen är väl mindre än en vanlig fyrhjulig traditionell vagn va? Det är ju lixom poängen, annars gillar jag ju vårEmmaljunga City Cross mycket bra. Vet att du var jättenöjd med er UJ, nyfiken på anledingen att byta till nästa barn?
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Nej absolut inte, nu gör jag karriär först ;) (haha kanske inte riktigt, men lite sanning).

Ja Bugaboo är absolut mindre än en traditionell fyrhjuling. Jag är fortfarande supernöjd med UJ som vagn och E åker fortfarande bekvämt i den. Vi kommer förmodligen att byta bil och UJ är en ganska lång vagn. Vi får precis in den på längden i vår Passat som har djupt bagage och vi behöver ha in en vagn på längden eftersom vi har hundbur.

Men jag ska inte sticka under stolen med att jag saknar att ha möjligheten att ha henne mot mig också. E har däremot aldrig haft bekymmer av att åka framåt så för hennes del har det spelat mindre roll. Kanske blir en nr 2 mer lik er bebis, dvs inte alls vill sitta frånvänd.
 
Sv: liten smidig "bilvagn"/sulkt MEN med barnet mot mig?

Kul! Lycka till md karriären :)! Du är alltså färdigpluggad nu?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 141
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
4 939
Senast: Bollen
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 405
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp