liter i kg?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare ankans
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 4 972
Eftersom volymvikten varierar så mycket är det tyvärr inger bra sätt att kolla vågen. Väg något som du vet vikten på istället tex 1 liter vatten.
PL

Det är nog bäst att tillägga att 1 liter vatten ALLTID väger ett kilo, d.v.s. 1000g.

Om man vet det, så är ju trådens första fråga onödig.
Då kan man prova att väga 0,5l vatten, 1,0l vatten, 1,5l vatten o.s.v. för att kontrollera vågens mätskala.

Om man vill väga ett kilo havre, så börjar man med 1l vatten och sätter ett märke där. Och så kan man väga upp havre till märket.

Rätt fråga kan ge ett bättre svar.

Om du som du säger köper från Lantmännen så har du garanterat en analys med. Troligen även HL-vikten.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
880
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31