Bukefalos 28 år!

liter i kg?

Eftersom volymvikten varierar så mycket är det tyvärr inger bra sätt att kolla vågen. Väg något som du vet vikten på istället tex 1 liter vatten.
PL
 
Det är nog bäst att tillägga att 1 liter vatten ALLTID väger ett kilo, d.v.s. 1000g.

Om man vet det, så är ju trådens första fråga onödig.
Då kan man prova att väga 0,5l vatten, 1,0l vatten, 1,5l vatten o.s.v. för att kontrollera vågens mätskala.

Om man vill väga ett kilo havre, så börjar man med 1l vatten och sätter ett märke där. Och så kan man väga upp havre till märket.

Rätt fråga kan ge ett bättre svar.
 
Om du som du säger köper från Lantmännen så har du garanterat en analys med. Troligen även HL-vikten.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 602
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 721
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 555
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp