Livet är kaos

Daffodile

Trådstartare
Vi har precis sålt vår hästgård och i förra veckan var vi på banken och fick lånelöfte på ett nytt hus som vi bestämde för flera månader sedan att vi skulle köpa. Vi ska skriva kontrakt med säljarna i slutet av denna månaden men nu verkar det som att allt går åt pipskogen. Sambon berättade helt plötsligt hemma hos mina föräldrar att han inte ville köpa huset. Varför? Ingen direkt orsak.

Mer och mer har kommit fram och jag börjar inse att han inte vill ha mih och vår dotter i sitt liv längre. Jag hörde honom tidigare idag, pratandes med sin pappa, om en utbildning på 4 år 10 mil hemifrån på heltid. Arbetstiderna efter utbildningens slut? Borta en månad och hemma en månad osv. Hej och hå? Vem kan jobba så med barn? Ja inte någon, enligt mig.

Vi har haft väldigt dålig kommunikation senaste tiden och han har varit väldigt gnällig och tvär, något som inte bara går ut över mig utan även vår dotter.

Jag har börjat inse att jag måste se mig om efter en egen lägenhet men jag är livrädd. Har för det första inget jobb. Mitt vikariat jag haft i 2 år tpg slut för en månad sedan. Och att kanske bara få ha min dotter hos mig varannan vecka får mig att må riktigt dåligt.

Jag förstår inte alls hur min sambo som jag varit tillsammans med i snart 7 år helt plötsligt planerar en framtid helt efter sin pipa? Det gör jävligt ont i mitt hjärta.

Ville bara skriva av mig... vad tror ni? Vad händer i mitt liv? Allt är verkligen kaos.
 
Sv: Livet är kaos

Har han inte sagt ett ord om utbildningen till dig? Tidigare drömmar? Har han jobb idag eller är han arbetslös?
Han kanske bara vill ha en bostad närmare studieorten?

Min sambo pendlade närmare 10 mil/dag första 1,5 året i sonens liv pga skola. Så visst går det att lösa med barn trots att det är en bit bort
Nu efter skolan vill han få jobb här men verkar lite omöjligt så blir nog veckopendling.


Tyvärr är nog enda sättet du kan få svar på något är om du frågar honom, vad han egentligen vill
 
Sv: Livet är kaos

Hm jag har tio mil enkel resa till jobbet och sambon har minst detsamma. När knodd är liten får vi ju jobba lite mindre och sen lite omlott men nog går det att få ihop om man verkligen vill.
 
Sv: Livet är kaos

Ja självklart går det! Nu var jag föräldraledig under tiden så det var inga jätteproblem och nu har han börjat på dagis och jag valt utbildningsform efter att ha en veckopendlande sambo.
Bara att båda föräldrarna går ner till 75% ger mycket kortare dagistider för barnet. Sen så går det ofta att flytta eller söka jobb närmare, men att pendla 10 min är inte hela världen enligt mig.
 
Sv: Livet är kaos

jag har en van vars man jobbar borta i tva veckor, sedan hemma en vecka. Verkar funka finemang, dem fick ett andra barn i borjan pa aret.

Anledningen till att han inte sagt nagot ar kanske att han forvantar sig precis en sadan har reaktion fran dig? Dar det inte finns nagot stod for vad han vill utbilda sig till?

Sjalvklart ar det helt fel att han inte diskuterat nagot med dig!
 
Sv: Livet är kaos

Men kolla om du kan jobba där din sambo vill utbilda sig då? Så söker ni en lägenhet där gemensamt. Om du ändå inte har jobb där du bor nu är det ju läge..

Självklart måste ni prata med varandra men just det problemet är ju verkligen lösbart! Stötta honom i hans förändrig och följ med i förändringen.

Angående arbetstiderna senare i hans jobb får ni väl prata om då när det är aktuellt...det hinner rinna mycket vatten under broarna
 
Senast ändrad:
Sv: Livet är kaos

Ni måste nog börja med att sätta er ner och prata innan du drar en massa slutsatser. Jag och min man levde 60 mil ifrån varandra i två år. Det gick. Vi hade ju inte barn då, såklart, men döden för förhållandet behöver det inte vara.

Om du är arbetslös, finns det något som hindrar att du och dottern flyttar med till orten där han vill plugga?

Många människor med barn jobbar borta långa perioder, t.ex. militärer och fartygspersonal. Självklart ger det upphov till särskilda utmaningar, men omöjligt är det inte.
 
Sv: Livet är kaos

Jag kan inte i något av detta se att du och er dotter är bortvalda.
Utan bara huset och bostadsorten.

Inget hindrar dig ju att flytta med till den nya orten och så köper ni ett hus där.

Ni behöver akut prata.
För jag tror att du har missuppfattat allt.
 
Sv: Livet är kaos

Jag säger som alla andra. Prata med varandra så att du får reda på vad som händer.

Och än en gång blir jag så förvånad över att folk lever i vad de tycker är bra förhållanden, trots att de inte har en aning om vad den andra personen tycker och tänker.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 402
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 830
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 819
Senast: skiesabove
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 149
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp