@Aconite Tack för tips och snälla ord ❤️. Jag har generellt sett väldigt hög tröskel för att söka vård så det var en bra påminnelse.

Idag är en riktigt motig dag så jag uppskattar allt stöd jag får ❤️.
Jag lider så med dig! Hoppas verkligen det släpper snabbt ❤️

Sen en tanke, kanske inte alls är rimligt. Men inför och efter en operation för ett år sen fick jag TENS på handlederna, just för att minska illamående (av narkosen). Funderar på om det skulle kunna hjälpa mot graviditetsillamående med? Kanske värt att fråga BM i alla fall?
 
Tuggummi funkar inte alls tyvärr och åksjukearmband känner jag mig lite skeptisk till. Tack för sympati och tips dock ❤️.
Jag var också skeptisk, men trots det måste jag säga att åksjukearmbanden funkade för mig. Det tog inte bort allt, men tog bort det värsta. Bäst hjälpte det om jag tog på de direkt jag vaknade, hade jag redan börjat må illa var effekten mer tveksam.
 
Jag lider så med dig! Hoppas verkligen det släpper snabbt ❤️

Sen en tanke, kanske inte alls är rimligt. Men inför och efter en operation för ett år sen fick jag TENS på handlederna, just för att minska illamående (av narkosen). Funderar på om det skulle kunna hjälpa mot graviditetsillamående med? Kanske värt att fråga BM i alla fall?
Tack ❤️. Och tack för tipset! Ska ha samtal med min barnmorska om nån vecka och ska fråga om TENS då ☺️.
Jag var också skeptisk, men trots det måste jag säga att åksjukearmbanden funkade för mig. Det tog inte bort allt, men tog bort det värsta. Bäst hjälpte det om jag tog på de direkt jag vaknade, hade jag redan börjat må illa var effekten mer tveksam.
Bra att veta! Ska googla!
 
Jag var också skeptisk, men trots det måste jag säga att åksjukearmbanden funkade för mig. Det tog inte bort allt, men tog bort det värsta. Bäst hjälpte det om jag tog på de direkt jag vaknade, hade jag redan börjat må illa var effekten mer tveksam.

För mig har de bara funkat i en graviditet. Då fick jag ha åksjukeband på mig dygnet runt för att det skulle ge effekt (+ läkemedel). Dottern är 2 år och jag har ännu kvar ärr efter dessa. Men värt det för det minskades till den grad att jag kunde förflytta mig utan att må allt för illa.
 
Tänkte uppdatera lite kort eftersom så många varit så fina och kommit med pepp. Jag mår helt klart bättre nu tack vare vila och medicinen (Xoneva) som fungerar väldigt bra 🥳. Så pass att jag kan äta både frukost och lunch varje dag och åtminstone lite middag. Jag kan vara uppe när dottern kommer från förskolan och ska nu börja jobba 50% hemifrån med enkla, stressfria arbetsuppgifter.

Det är en oerhörd lättnad att äntligen kunna vara mer med dottern, även om jag fortfarande rent fysiskt inte kan göra så mycket utan att må dåligt efter. Hämta/lämna på fsk etc går fortfarande helt bort. Men ändå - jag kan mysa och läsa och vara med henne när hon är hemma.

Nu hoppas jag att någon startar en Vi som ska ha barn våren 2024-tråd snart :D.
 
Det är en oerhörd lättnad att äntligen kunna vara mer med dottern, även om jag fortfarande rent fysiskt inte kan göra så mycket utan att må dåligt efter. Hämta/lämna på fsk etc går fortfarande helt bort. Men ändå - jag kan mysa och läsa och vara med henne när hon är hemma.
Ur din dotters perspektiv så tror jag att det där räcker alldeles utmärkt! Nu var det helt andra omständigheter, men när jag var liten (4 år) var min mamma sjuk en hel sommar och sängliggande hemma i ca 4 veckor. Nu vet jag inte hur hon upplevde det själv (kan inte fråga då hon inte är i livet längre), men jag som barn minns den tiden som otroligt mysig och trevlig när jag satt bredvid henne i sängen och vi ritade, skrev och läste. :heart
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Hellhound
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 575
Senast: Kraxa
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 034
Senast: Bapelsin
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 615
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp