Livet alltså

Sv: Livet alltså

Där blir det för mig en defenitionsfråga för mig är en myskväll att man sitter och myser tillsammans. Så som att sitta och gosa tillsammans. Vilket jag inte gör med mina kompisar.
 
Sv: Livet alltså

KL.
Vill bara säga att jag läser allt ni skriver, läget är rätt oförändrat.. skrev till han i morse "Tack för att du kom förbi igår" så sen dess har vi inte hörts av.. låter han vara nu tills han känner att han vill ta kontakt med mig.

Ang. myskväll, det har jag bara med min bästa tjejkompis och pojkvän, skulle aldrig definiera det som myskväll när jag hänger med exet, det är just bara häng i varsin ände av sofforna och snack om livet typ.
 
Sv: Livet alltså

Fast alltså. Om min sambo (eller pojkvän på den tiden han "bara" var det) frågar vem det är jag ska träffa så berättar jag ju självfallet vem det är jag ska träffa. Inte för att jag har någon sort rapporteringsskyldighet, men varför skulle jag undanhålla för min partner vem jag umgås med? Om han frågar vad jag åt till middag svarar jag ju knappast "mat".

Att svara "en kompis" på frågan "vem ska du träffa" låter ungefär som något en 14-åring säger till sina föräldrar.
Det tycker jag också. Jag har inte så stor umgängeskrets så svarar ju tex Greta eller Björn..typ. Det är inte så svårt och jag gör det inte för att jag måste. Jag är själv lite nyfiken och om sambon säger att han är med en kompis kan jag fråga vem, inte för att snoka.

Det finns typ tre alternativ:
1) Pojkvännen är en omogen gnällbebis.
2) Pojkvännen är en manipulativ skitstövel.
3) Båda ovanstående punkterna gäller.
Varken jag är eller min sambo är något av ovanstående och vi skulle gärna vilja veta om någon av oss skulle umgås med sitt ex, nu är ingen av oss vänner med ex iofs, men oavsett.

Man måste acceptera att vissa är olika och vill ha det på olika vis i förhållandet. Det betyder inte att det är fel!
Då kan jag lika gärna klanka ner på dom som vill leva i öppna förhållanden bara för att jag själv inte vill leva så eller med en sådan person.
 
Sv: Livet alltså

Jag tycker inte du har gjort fel ett enda dugg, och det är lite otäckt hur lätt han får med dig på tanken att DU är skurken och borde be om ursäkt och "lära dig en läxa". Jag tycker han är sjåpig, faktiskt. Du var hos en kompis, hade inte vilt sex utan såg på film - end of story. Han har ingenting att göra med om dina kompisar är ex eller inte!
 
Sv: Livet alltså

Det är det som är extra oschysst: Pojkvännen är först nöjd med svaret "kompis" men när han efteråt får reda på vilken kompis det var så har TS plötsligt gjort fel.

Han kunde ju frågat direkt om det nu är så viktigt att veta vem TS hänger med.

Exakt och precis.
 
Sv: Livet alltså

Fast alltså. Om min sambo (eller pojkvän på den tiden han "bara" var det) frågar vem det är jag ska träffa så berättar jag ju självfallet vem det är jag ska träffa. Inte för att jag har någon sort rapporteringsskyldighet, men varför skulle jag undanhålla för min partner vem jag umgås med? Om han frågar vad jag åt till middag svarar jag ju knappast "mat".

Att svara "en kompis" på frågan "vem ska du träffa" låter ungefär som något en 14-åring säger till sina föräldrar.

Fast i TS ursprungliga inlägg skriver hon ju att hon berättade för sin pojkvän att hon skulle träffa en kompis. Inte att han frågade vem hon skulle träffa och hon svarade "en kompis". Vi vet ju inte exakt hur samtalet gick till, men jag tolkar det som att han inte frågade utan att hon berättade det. Sedan efteråt frågade han vem hon träffat, och då svarade hon ju också vem.

Kl
Jag hade aldrig kunnat ha ett förhållande med någon som inte klarade att jag träffade ex, och för vissa är det tvärtom. Det är upp till varje par att avgöra vad som ska gälla dem. Men hur killen i det här fallet har hanterat situationen är inte ok, med skuldbeläggande av ts osv. I mina ögon är det inte han som ska få ta tid och fundera över relationen utan ts.
 
Sv: Livet alltså

Dina två sista meningar är verkligen mitt i prick, läs dem igen ts! Och alla andra kloka inlägg i tråden. Som det låter på dig när du beskriver hans beteende låter det riktigt obehagligt. Fundera lite över ert förhållande, hur allt övrigt är. Är du påläst om normaliseringsprocessen så du vet vad du ska hålla utkik efter?

(Förtydligande, det är alltså bara halva första meningen som är riktad till Aberdeen, resten är till ts.)
 
Sv: Livet alltså

Fast nu missar du ju målet. Poängen är ju inte huruvida ts kille tycker att det är ok att umgås med ex eller inte, det folk reagerar på är hans sätt, skuldbeläggande, offerkoftande osv.
 
Sv: Livet alltså

Att svara "en kompis" på frågan "vem ska du träffa" låter ungefär som något en 14-åring säger till sina föräldrar.

I så fall är jag min 24-årige sambos mamma :angel: Han svarar nästan alltid "en kompis" när jag frågar vem han ska ut med, för han vet att jag är värdelös på namn och inte känner ens hälften av de han umgås med. Och ja, en del av dem är tjejer. Det rör mig inte i ryggen, inte ens när han är ute själv på krogen med sin "what if"-tjej.
Vi litar på varandra, det skulle aldrig fungera annars. Jag tror det är bland det viktigaste i en bra relation.

Personligen hade jag aldrig stannat i en relation där min partner försöker skuldbelägga mig på något sätt. Aldrig.
 
Sv: Livet alltså

Varken jag är eller min sambo är något av ovanstående och vi skulle gärna vilja veta om någon av oss skulle umgås med sitt ex, nu är ingen av oss vänner med ex iofs, men oavsett.
Det är ju en lätt "regel" att ha när ni inte ens har några relationer med era ex.

Man måste acceptera att vissa är olika och vill ha det på olika vis i förhållandet. Det betyder inte att det är fel!
Då kan jag lika gärna klanka ner på dom som vill leva i öppna förhållanden bara för att jag själv inte vill leva så eller med en sådan person.

Som Mammas skrev så missar du målet. Visst man kan ha olika upplägg i sina relationer, absolut. Men grundförutsättningen är att båda är med på det och att man är schyssta mot varandra. Så är det inte i TS:s relation där hennes pojkvän ställer oschyssta krav helt utan dialog och blir grinig i backspegeln.
 
Sv: Livet alltså

Man måste acceptera att vissa är olika och vill ha det på olika vis i förhållandet. Det betyder inte att det är fel!

Absolut - men då måste man först ha kommit överens om hur man vill ha det, vilket TS och hennes respektive inte verkar ha gjort. T.ex. vill man inte att någon i relationen ska träffa sina ex så måste BÅDA komma överens om detta. Man kan liksom inte bli sur för att någon inte kan läsa ens tankar och man kan inte anta att den andre i relationen ser likadant på allt som man själv gör.
 
Sv: Livet alltså

KL

Jag tycker din pojkvän låter ganska manipulerande och svartsjuk. En sån person kan bli väldigt jobbig att ha en relation med, du får fundera på om det är så att han inte vet vart han har dig än och därför är osäker eller om det är ett personlighetsdrag.

Men jag misstänker att du när du sa att du skulle hänga med "en kompis" redan visste/trodde att han inte skulle gilla att du såg film med ditt ex och för att slippa konfrontationen så fegade du ur och berättade inte att det var ditt ex. Du undanhöll alltså mer eller mindre medvetet att du skulle träffa honom och det kan jag förstå att din pv reagerar på för då verkar det ju som du döljer något. För mig är "se film och ha myskväll" en typisk par-aktivitet. Det är något jag gör med en pojkvän/date eller någon jag hoppas skall bli en sådan. Din pojkvän kanske delar den uppfattningen?

Jag skulle aldrig acceptera att en pojkvän försökte bestämma över mig och hindra mig i att träffa ex, men jag skulle inte tycka att det var särskilt trevligt om han träffade sitt ex bakom ryggen på mig! Inte för att det är just hans ex men pga att han undanhåller och döljer det från mig. Då skulle jag börja fundera på varför han försöker dölja det och vad annat han håller på med som han hemlighåller.... :p

Så jag tycker att ni båda har uppträtt dumt mot varann, men om han kräver att du inte skall träffa ditt ex igen och sätter det som krav för ert förhållande så tycker jag du skall säga tack och hej innan det är för sent... Är exet en viktig vän för dig så måste han acceptera det. Det är en sak att inte gilla det, en annan att förbjuda det eller försöka skuldbelägga och manipulera dig.
 
Sv: Livet alltså

Fast i TS ursprungliga inlägg skriver hon ju att hon berättade för sin pojkvän att hon skulle träffa en kompis. Inte att han frågade vem hon skulle träffa och hon svarade "en kompis". Vi vet ju inte exakt hur samtalet gick till, men jag tolkar det som att han inte frågade utan att hon berättade det. Sedan efteråt frågade han vem hon träffat, och då svarade hon ju också vem.
.

Absolut! Men mitt inlägg var en kommentar till Hazels beskrivning av hur hon svarade när hennes pojkvän frågade vem hon skulle träffa. Det hade inte direkt med situationen i TS att göra. För mig är det stor skillnad på att inte alls berätta vem man skulle träffa just idag, och på att på en direkt fråga om vem det är svara undvikande :)
 
Sv: Livet alltså

Jo, jag sa som bara "Imorgon slipper du mig, jag ska se Walking Dead och käka middag med en kompis". I andra fall säger jag alltid vem jag ska hänga med, inte för att det har nån betydelse. Men jag fick som bara inte ur mig att det var E.

Mitt svar handlade som sagt om när man fått en direkt fråga "vem ska du träffa". Ungefär som att om du efter att du sagt det du beskriver fått frågan "vem då?" och då fortsatt svara "en kompis". :)
 
Sv: Livet alltså

Ja, hade han frågat då jag sa att jag skulle träffa en kompis så hade jag givetvis sagt att det var E jag skulle träffa, men nu frågade han inte... förrän dagen efter...

Anledningen till att jag inte sa att det var E från början var för att jag skulle ut och bowla med E när vi nyligen träffats, den gången sa jag direkt att det var E och inte bara en "kompis".. då blev han också lite wierd, men jag trodde mest att han skämtade, jag sa att det är ju han jag är med och han jag tycker om :) därför var jag nog rädd för reaktionen denna gången...

Lite uppdatering.
Vi har varit i hans föräldrars hus sen fredags kväll, jag kommer inte sluta träffa honom. Vi har inte pratat mer om detta utan har bara haft en klockren helg, vet inte om han börjar smälta detta. Ville inte dra upp det och förstöra den braiga bubblan vi hade nu...
Så vi får se!
 
Sv: Livet alltså

Ja, hade han frågat då jag sa att jag skulle träffa en kompis så hade jag givetvis sagt att det var E jag skulle träffa, men nu frågade han inte... förrän dagen efter...

Anledningen till att jag inte sa att det var E från början var för att jag skulle ut och bowla med E när vi nyligen träffats, den gången sa jag direkt att det var E och inte bara en "kompis".. då blev han också lite wierd, men jag trodde mest att han skämtade, jag sa att det är ju han jag är med och han jag tycker om :) därför var jag nog rädd för reaktionen denna gången...

Lite uppdatering.
Vi har varit i hans föräldrars hus sen fredags kväll, jag kommer inte sluta träffa honom. Vi har inte pratat mer om detta utan har bara haft en klockren helg, vet inte om han börjar smälta detta. Ville inte dra upp det och förstöra den braiga bubblan vi hade nu...
Så vi får se!

*PLING**PLONG**PLING**PLONG*

"Förstöra den braiga bubblan"
Ni har haft ett förhållande tre månader, ni ska va nykära och tokiga och allt ska va bättre än bra..
 
Sv: Livet alltså

Det har det också varit, fram till detta nu med exet i tisdags...
 
Sv: Livet alltså

Jag förstår din killes svartsjuka. Jag hade blivit väldigt förbannad om min sambo åt middag och kollade film med en annan tjej, utan att säga något.:mad:

Men i vårat förhållande har vi inte myspys med andra, kanske vi som är konstiga.

Prata med din kille, förklara din och exets relation.
Ni kanske inte behöver göra såna pargrejer ihop, kanske snarare ta en fika eller något?
Självklart är ens ex ett laddat ämne, någon man haft känslor för och ett liv med. Även om inte känslorna finns kvar så kan de ju komma tillbaka.

Och detta är en anledning till att ha fortsatt kontakt med honom, men man kanske inte ska hålla det hemligt.



Är det en pargrej att käka middag och kolla film?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: miumiu
·
Relationer Matchade med en kille på tinder och vi klickade direkt. Vi började hänga i princip dagligen i en månads tid, han träffade min familj och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 326
Senast: Otherside
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: miumiu
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 781
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp