Livet med vaccinet

Det rör inget specifikt vaccin och är mest gamla nyheter. 80% är minskningen från december och gamla nyheter, nytt är att det är en minskning på några procent i nya prognoser för februari och mars. Dvs det har inget att göra med det du påstod Asta Zeneca och Sverige 80% minskning blev Stockholm och 5% eller så på ospecificerat vaccin. När senaste ändringen aviserades framgår inte.

Jag hade för mig att alla regioner fick samma mängd vaccin? Alltså inte samma antal doser, men att man i förhållande till befolkningsmängd fick samma tilldelning?
Just nu får regionerna i förhållande till andel av befolkningen som är 65+, eftersom det är de som förväntas vaccineras nu. Det gör att Stockholm får en lite lägre tilldelning än många andra regioner eftersom det i genomsnitt är en yngre befolkning där.

Just nu får regionerna i förhållande till andel av befolkningen som är 65+, eftersom det är de som förväntas vaccineras nu. Det gör att Stockholm får en lite lägre tilldelning än många andra regioner eftersom det i genomsnitt är en yngre befolkning där.
Och eftersom Stockholm till skillnad från flertalet regioner prioriterat vårdpersonalen hårt så bler det få doser kvar till de äldre. Jag antar att de kommer att fokusera på de äldre inom kort.

DN, första sidan.
Det står om ett obekräftat rykte där och inget om 80%, det har framkommit att det som avsågs var minskade leveranser till stockholmsregionen. De 80% räknat från december så gamla nyheter, ryktet är dock oroande. Astra Zeneca håller inte vad de lovat i avtalet oavsett vad de levererar.

Det står om ett obekräftat rykte där och inget om 80%, det har framkommit att det som avsågs var minskade leveranser till stockholmsregionen. De 80% räknat från december så gamla nyheter, ryktet är dock oroande. Astra Zeneca håller inte vad de lovat i avtalet oavsett vad de levererar.
De har lagt in en förtydligande artikel nu under kvällen.

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 408
Kropp&Själ För några år sedan gjorde jag och min kärlek valet att satsa på livet hos honom för att det fanns bättre förutsättningar där när det kom...
2
Svar
30
· Visningar
2 790
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
90
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
4 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Skicka bild i pm!

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat