Livet med vaccinet

Det rör inget specifikt vaccin och är mest gamla nyheter. 80% är minskningen från december och gamla nyheter, nytt är att det är en minskning på några procent i nya prognoser för februari och mars. Dvs det har inget att göra med det du påstod Asta Zeneca och Sverige 80% minskning blev Stockholm och 5% eller så på ospecificerat vaccin. När senaste ändringen aviserades framgår inte.
 
Jag hade för mig att alla regioner fick samma mängd vaccin? Alltså inte samma antal doser, men att man i förhållande till befolkningsmängd fick samma tilldelning?
Just nu får regionerna i förhållande till andel av befolkningen som är 65+, eftersom det är de som förväntas vaccineras nu. Det gör att Stockholm får en lite lägre tilldelning än många andra regioner eftersom det i genomsnitt är en yngre befolkning där.
 
Just nu får regionerna i förhållande till andel av befolkningen som är 65+, eftersom det är de som förväntas vaccineras nu. Det gör att Stockholm får en lite lägre tilldelning än många andra regioner eftersom det i genomsnitt är en yngre befolkning där.
Och eftersom Stockholm till skillnad från flertalet regioner prioriterat vårdpersonalen hårt så bler det få doser kvar till de äldre. Jag antar att de kommer att fokusera på de äldre inom kort.
 
DN, första sidan.
Det står om ett obekräftat rykte där och inget om 80%, det har framkommit att det som avsågs var minskade leveranser till stockholmsregionen. De 80% räknat från december så gamla nyheter, ryktet är dock oroande. Astra Zeneca håller inte vad de lovat i avtalet oavsett vad de levererar.
 
Det står om ett obekräftat rykte där och inget om 80%, det har framkommit att det som avsågs var minskade leveranser till stockholmsregionen. De 80% räknat från december så gamla nyheter, ryktet är dock oroande. Astra Zeneca håller inte vad de lovat i avtalet oavsett vad de levererar.
De har lagt in en förtydligande artikel nu under kvällen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 941
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
5 985
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 373
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp