Bukefalos 28 år!

Ljudkabel dator-tv

Illiana

Trådstartare
Halloj! Om tråden ligger fel, så får ni väl flytta den..

Jag har en VLC-kabel från datorn till tv:n så jag kan kolla på film på tv:n från datorn. Men jag vill ju ha ljudet från tv:n också. Så jag har köpt en ljudkabel (en sån med svart plupp som ska in i daton och 2 pluppar på andra sidan, en röd och en vit, som ska in i tv:n)
Men när jag kopplar in den röda-vita i tv:n och den svarta i datorn så blir det inge ljud. Inte från datorn eller tv:n eller nånting. Är det några inställningar på tv:n/datorn jag måste göra för att få till det? (Har Windows Vista, en HP-dator, ny Samsung-tv LCD)

Nån som vet hur jag ska lösa detta? :)
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Får du in bilden på TV'n men inte ljudet alltså? Har du kopplat den svarta pluggen i rätt utgång? Är ljudet igång på datorn?
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Ja, precis.. Ja, jag har kopplat de i de enda utgångarna som finns som passar (dom med hörlurar som symbol). Ja, ljudet är igång..
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Finns inga såna, som är "igång" :crazy: Finns bara Ext1, Ext2 och PC.. Har alltid PC när det handlar om datorn..
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Ja, AV och Ext är samma sak så det är lugnt. ;) Vad är det för TV, så man kanske kan kolla vad du har för "kontakter" eller har du någon bild? KAn vara att du kopplat in ljudkablarna i en Ext-ingång dvs ljud på en kanal och bilden på PC om du förstår vad jag menar.
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Ja, jag har kopplat in dom vars det än går att koppla in dom :p Har testat att slå igång ext-kanalerna med den i, men icke..

Det står att det är en modell "LE-32R8"

Här är produktinfon: 32" LCD/TFT skärm med hög upplösning. Rekommenderad upplösning: 1366 x 768. Upplösningar: VGA-SXGA. Bildformat: 16:9. Ingång data: RGB och HDMI. Ingång video: HDMI, Component, Scart, Composite och S-Video. Inbyggda högtalare. Finns både i svart och vit färg.
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Är nog bäst att kolla i manualen, kan ju vara att du måste ställa in ingångarna på TV'n eller kanske t.o.m. att du har inte rätt kablar. Svårt att säga.
Hittade en manual och då var det bara en ingång för PC-ljud (dinh-kabel?)
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Okej.. då är ju frågan om jag har kvar manualen :angel: Har försökt trycka på allt möjligt på menyn och i datorn, men som inte hittat nåt.. Men får väl testa lite till, annars finns det väl nåt som heter "hushållsupplysningen"? :p

Tack för hjälpen iaf :bow:
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

:angel:

Var och köpte extern hårddisk plus högtalare idag till datorn.. Där fick jag förklaringen på mitt problem! Dom sa att jag ska ha en DVI-ljudkabel.. De röd-vita funkar tydligen på alla tv:ar...... alla förutom Samsung :grin: Så ja.. Men nu har jag köpt högtalare och subwoofer istället, till datorn, och jävlarimig vad det dunkar :love: Jag är supernöjd!!

Tack iaf för att du försökte hjälpa mig på ett hopplöst problem, meodeo! :bow:
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Ja du ser man lär sig nåt nytt varje dag! :D Skönt att det löste sig i alla fall då, annars hade du väl letat den där förbaskade utgången fortfarande! ;) :D
 
Sv: Ljudkabel dator-tv

Haha, jaa, antagligen :p Nåväl, alla nöjda och glada nu :) :bow: (återigen)
 

Liknande trådar

IT & mobiler När jag köpte min LG-TV visste jag inte att den inte har C-more-appen. 🙄 Så nu när jag ska kolla på C-more måste jag göra det på...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Sharpless
·
Fritid Svårt att sätta rubrik, men är det någon som har idéer på vad som kan tänkas vara fel När ljudet på tv:n inte fungerar, men bara när den...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Brukar koppla ihop min dator och tv med hdmi men nyligen har ljudet försvunnit. Bild och allt funkar, men det är knäpptyst och slår jag...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: gul_zebra
·
IT & mobiler Är i behov av en liten billig dator att ha till att betala räkningar, surfa och såklart koppla in Netflix till Tv:n ;). (Och kanske...
2
Svar
23
· Visningar
2 002
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp